Bukefalos 28 år!

Veterinär som fått erinran - hurra!

Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Han vägrade komma ut av en anledning; jag var inte "hans kund". Han är beredd att låta ett djur dö p g a detta. Att en veterinär skulle bete sig så fanns inte i min värld - förrän nu.

Jag brukar som vanligt vilja vända på steken så att man kan se situationen med andra ögon också, därför dristar jag mig till det den här gången också.

Ponera att du hade varit hand kund, och du ringer i samma ärende. Men denna gång är veterinären istället ute hos en människa som inte är har avtal egentligen men som har en väldigt sjuk häst. Hur hade du då resonerat?????
Avtalskunder först, eller????
 
Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Jag förstår hur du menar, men samtidigt så borde ju TS rimligen ha fått en chans att teckna avtal där och då. Så att hon hade kunnat få hjälp - som kund.
 
Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Har tyvärr samma uppfattning som Miss Molly av många DV men vill dock tillägga INTE alla.
Tycker vissa här ska sluta använda buke som nå´t slags skrytningplank om hur j*ävla duktiga ni är.Blir spyfärdig.

Tycker det är förjävligt med allt tjat om tecknade avtal.
En DV som har jour är anställd av staten och får inte neka hjälp om den inte är upptagen hos någon annan dvs.
Är man privat kan man välja sina kunder men inte annars.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Har tyvärr samma uppfattning som Miss Molly av många DV men vill dock tillägga INTE alla.
Tycker vissa här ska sluta använda buke som nå´t slags skrytningplank om hur j*ävla duktiga ni är.Blir spyfärdig.

Tycker det är förjävligt med allt tjat om tecknade avtal.
En DV som har jour är anställd av staten och får inte neka hjälp om den inte är upptagen hos någon annan dvs.
Är man privat kan man välja sina kunder men inte annars.

Vi som är uppvuxna på lantbruk kanske har en annan syn på DV? Bara en gissning.

När man tex har en svår kalvning mitt i natten så är det just en DV som kommer ut, även på vintervägar. Då är det inte kändisveterinären på fina kliniken som man vill se i ladugården kan jag lova.
 
Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Tycker vissa här ska sluta använda buke som nå´t slags skrytningplank om hur j*ävla duktiga ni är.Blir spyfärdig.
Förklara dig gärna.

Tycker det är förjävligt med allt tjat om tecknade avtal.
En DV som har jour är anställd av staten och får inte neka hjälp om den inte är upptagen hos någon annan dvs.
Är man privat kan man välja sina kunder men inte annars.
Men tråden handlar ju om en privat vet som valt sina kunder!
Ka dessuton upplysa dig om att en DV har rätt att göra sin egen bedömning vad som måste göras på jourtid o vad som kan vänta(men får ta ansvaret om det blir fel). Samt även har en rätt att skicka fall som h*n inte har resurser eller kunskap för vidare till djursjukhus.
PL
 
Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Vi som är uppvuxna på lantbruk kanske har en annan syn på DV? Bara en gissning.

När man tex har en svår kalvning mitt i natten så är det just en DV som kommer ut, även på vintervägar. Då är det inte kändisveterinären på fina kliniken som man vill se i ladugården kan jag lova.

Precis så vill man att det ska vara eller hur?Vare sig man har ko eller häst som behöver hjälp
 
Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Förklara dig gärna.



Ka dessuton upplysa dig om att en DV har rätt att göra sin egen bedömning vad som måste göras på jourtid o vad som kan vänta(men får ta ansvaret om det blir fel). Samt även har en rätt att skicka fall som h*n inte har resurser eller kunskap för vidare till djursjukhus.
PL

Det är ju det jag har skrivit varför upprepar du
 
Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Varför tar du en DV då om du inte tycker det är bra?
Kan det vara så att de ska duga ibland om man inte får tag på något "bättre"?

Kanske är så för dig och för många andra men så är det inte för mig iallafall.
Vart har jag dessutom sagt att jag väljer en DV i dagens läge?Har använt mig av DV när jag bott i andra ditrikt men inte nu längre pga för många omständigheter och händelser som är oförlåtliga.
Mina djur är som mina barn med all rätt till hjälp oavsett om det är DV eller privat vet.Men idag vet jag att DV i mitt distrikt inte är att räkna med iallafall.Men påpekar annu en gång att det inte är så överallt.
 
Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Har använt mig av DV när jag bott i andra ditrikt men inte nu längre pga för många omständigheter och händelser som är oförlåtliga.

Men det kan väl inte vara så att bara DV gör mindre rätt?
Och om du råkat ut för händelser som är oförlåtliga i andra distrikt, behöver väl det inte vara samma där du bor nu?
 
Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Men det kan väl inte vara så att bara DV gör mindre rätt?
Och om du råkat ut för händelser som är oförlåtliga i andra distrikt, behöver väl det inte vara samma där du bor nu?

Jag tolkade TS som att när hon bott i andra distrikt har hon använt sig av DV och varit nöjd. Men i det distrikt hon nu bor anlitar hon inte DV efter flera för henne oförlåtliga händerlser av DV i aktuellt distrikt?
 
Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Men det kan väl inte vara så att bara DV gör mindre rätt?
Och om du råkat ut för händelser som är oförlåtliga i andra distrikt, behöver väl det inte vara samma där du bor nu?

Nej men läs vad jag skriver istället.PÅPEKAR SPECIELLT att det inte är så överallt.Men för mig är det tvärt om.Där jag bor nu vägrar jag använda DV men har alltid använt dom förut.Självklar finns det veterinärer som inte tillhör DV som oxå gör bra respektiva dåliga jobb.Precis som inom alla yrken.Om du läser om jag skriver så slipper jag repetera.:devil:
 
Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Inte TS utan HugoDiesel! Sen gällde det en vikarie inte ngn fast anställd inom DV.
PL

Så du menar att är jag vikarie inom vården tex och inte fast anställd så har jag inga skyldigheter?
Har inget mer att säga dig Peter! Du är oseriös i mina ögon.Fattar inte hur du som veterinär kan sitta här på buke och analysera och kommentera och i mina ögon BEDÖMA i alla enskilda fall.Skulle nog vara lite försiktig om jag va du.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Självklart har en vikarie skyldigheter men en färsk vikarie kan knappast ses som representativ ens för distriktet o absolut inte för en stor del av DV.
PL
 

Liknande trådar

Hästvård I fredags så fick min häst kolik och jag gick med honom i flera timmar men det hjälpte inte, till slut kom en veterinär ut och gav honom...
Svar
16
· Visningar
2 380
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 009
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
5 840
Senast: Lobelia
·
Övr. Katt Hej! Har en liten honkatt som flyttade in hos mig för ca 2 veckor sedan. Då var hon aningens mager o utsvulten. Då hon strukit runt...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vitlökspress ett big no no??
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp