Bukefalos 28 år!

Veterinärbesiktning?

Filippa99

Trådstartare
Är det någon veterinärbesiktninh på lokaltävling?? Har tidigare bara varit på regionala-internationela tävlingar, men har hört nån gång att det inte skulle vara nån besiktning på lokal
 
Sv: Veterinärbesiktning?

Vi har aldrig haft veterinärbesiktning när vi (klubben) arrangerat lokala tävlingar.
 
Sv: Veterinärbesiktning?

På lokaltävling har man inte vet.bes. i hoppning och dressyr. Däremot i fälttävlan.
 
Sv: Veterinärbesiktning?

om jag inte minns helt fel ska man ha vet. bes. på lokaltävling från och med L:A för ponny och 1,20 för häst... men det var inte jättenyss jag kollade, men det finns info på djurskyddsmyndighetens eller jordbruksverkets hemsida.
 
Sv: Veterinärbesiktning?

Jag har varit med om veterinärbesiktning på lokaltävling. Här i Dalarna, på lokaltävling i hoppning. Vi skulle bara vara med på ett par clear rounder med dressyrponnyn och blev lite förvånade över vet besiktning. Men det var ett helgmeeting fre-sön, så kanske hade de extra koll därför, eftersom många var där hela helgen och tävlade.
 
Sv: Veterinärbesiktning?

om jag inte minns helt fel ska man ha vet. bes. på lokaltävling från och med L:A för ponny och 1,20 för häst... men det var inte jättenyss jag kollade, men det finns info på djurskyddsmyndighetens eller jordbruksverkets hemsida.

Med tanke på att det inte finns LA/1,20 på lokal tävling så existerar inte problemet. (LA finns ju i dressyr men där har man inte besiktning iaf.)
 
Sv: Veterinärbesiktning?

Ja, vi har varit på samma hoppmeeting i Dalarna i flera år och de har alltid haft veterinärbesiktning. Även för dem som bara är med i clear round-klasserna. Och det är en lokaltävling. Så förekommer gör det väl, men jag tror inte det är speciellt vanligt.
 
Sv: Veterinärbesiktning?

Med tanke på att det inte finns LA/1,20 på lokal tävling så existerar inte problemet. (LA finns ju i dressyr men där har man inte besiktning iaf.)

tänkte precis samma sak! När börjar man veterinärbesiktiga på dressyr (jag som enbart tävlat dressyr tom. regionalt och annars bara hopp+fältt.)? kom på att jag inte visste :P
 
Sv: Veterinärbesiktning?

tänkte precis samma sak! När börjar man veterinärbesiktiga på dressyr (jag som enbart tävlat dressyr tom. regionalt och annars bara hopp+fältt.)? kom på att jag inte visste :P

Internationellt? Jag har ingen aning, har inte dressyr-TR här heller. Har bara startat lokal dressyr själv (hela tre starter :p ) och Cinna har bara startat regionalt med andra ryttare.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
13
· Visningar
1 622
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Har fått ett GoGiftpresentkort som jag skulle vilja använda på Zalando, men jag hittar bara hur man köper/löser in deras presentkort...
Svar
5
· Visningar
436
Hundträning Var på en träningstävling igår (brukslydnad) och enligt tävlingsledaren och en annan deltagare (båda erfarna) får man inte ha kedja...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: attheedge
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
852
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp