Bukefalos 28 år!

Veterinärintyg

KSF

Trådstartare
Med lyxen i att ha friska hästar, eller att ha en extra som kan ställa upp när den andra blivit skadad har jag aldrig behövt stryka mig på grund av skadad häst från en tävling. *PEPPAR PEPPAR* I alla fall inte så allvarliga saker att en veterinär eller läkare varit inblandad. Förens igår, nu står jag här med en skadad häst som ska vila efter att haft en slang i näsan och blivit sederad. Behöver inte säga att helgens tävlingar är högst icke aktuella.

I alla fall till frågan som efter många år på tävlingsbanan känns konstig att fråga: Hur skickar man in ett vet. intyg? Jag förstår att jag ska maila tävlingen som skrivet på ryttarmeddelandet, men ska jag meddela innan jag drar tillbaka anmälan varför och att jag kommer skicka ett sådant? Vad är det jag ska skicka till dem exakt?

Det var inte hästens vanliga veterinär och jag tänkte inte så mycket på just detta när ambulatoriska var ute.
 
Med lyxen i att ha friska hästar, eller att ha en extra som kan ställa upp när den andra blivit skadad har jag aldrig behövt stryka mig på grund av skadad häst från en tävling. *PEPPAR PEPPAR* I alla fall inte så allvarliga saker att en veterinär eller läkare varit inblandad. Förens igår, nu står jag här med en skadad häst som ska vila efter att haft en slang i näsan och blivit sederad. Behöver inte säga att helgens tävlingar är högst icke aktuella.

I alla fall till frågan som efter många år på tävlingsbanan känns konstig att fråga: Hur skickar man in ett vet. intyg? Jag förstår att jag ska maila tävlingen som skrivet på ryttarmeddelandet, men ska jag meddela innan jag drar tillbaka anmälan varför och att jag kommer skicka ett sådant? Vad är det jag ska skicka till dem exakt?

Det var inte hästens vanliga veterinär och jag tänkte inte så mycket på just detta när ambulatoriska var ute.
Skanna in/fota av intyget och maila det till samma adress som står angiven i ryttarmeddelandet. Har de inte specifikt skrivit hur de vill ha intyget, så borde det duga. Om inte annat så kommer de tala om vart de vill ha det skickat.

/Lady_S
 
Någon gång när jag haft ute veterinär akut (hästen var dålig på morgonen när vi skulle åka) skrev han bara på baksidan av papperet jag ändå fick, att hästen inte kunde delta pga sjukdom, med stämpel och underskrift. Jag mailade och frågade om de ville ha det mailat eller faktiskt inskickat, och det räckte bra med inscannat och mailat.

Jag brukar tänka att arrangören vill veta *att* man inte tänker starta så snart som möjligt, och sen tar man hand om detaljerna. Vet man att man ska skicka in intyg kan man säga det direkt, men inte vänta med att stryka sig till man har intyget, om man inte får det direkt.
 
Jag som ofta sitter i sekretariat på tävling uppskattar om man hör av sig och meddelar att man kommer skicka in intyg även om man inte fått intyget ännu. Det ska ju vara inne senast en vecka efter tävlingen är avslutad. Går alldeles utmärkt att maila en scannad kopia. :)
 

Liknande trådar

Dressyr TR tolkningsfråga :) TR I moment 174. 3.13: ”Om hästen blöder, har sår eller märken orsakat av ryttarens inverkan, till exempel har...
Svar
17
· Visningar
3 683
Senast: ginnies
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 268
Senast: Nominous
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 575
Senast: Lisa2014
·
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 479
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp