Bukefalos 28 år!

”Vi är väldigt intresserade av att gå över ån efter vatten”

Ridsports gästkrönikör Eva Gudmundsson funderar över den unika ett-sto-licensen - både som stoägare och hingstägare. Samt hur svenska uppfödare ofta går över ån för vatten. "Jag önskar ändå att vi skulle se lite mer till vårt eget och det som finns här", säger Eva om de svenska blodslinjerna.
 
Jag tycker hon blandar äpplen och päron när hon tar upp Trakhenerförbundet vs Oldenburg när hon samtidigt pratar om godkännande av hingstar. Att trakhener inte tar in alla godkända hingstar beror ju på att man vill bevara rasen och därför bestämt att enda inkorsningarna som får ske är fullblod och araber. Det betyder ju inte att vilken hingst som helst av dessa raser får användas, de måste ju godkännas först. En svensk hingst kommer aldrig att bli godkänd i trakhenerstamboken om han inte är en ren trakhener, oavsett hur mycket vi ändrar i hingstprovet.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 323
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 390
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 086
Senast: Yeah but
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp