Vi djurskötare!

Sv: Vi djurskötare!

Hur brukar en arbetsdag se ut?

antingen såhär:
03:45-~07:20 starta mjölket, mjölka,skrapa lite bajs, avsluta mjölket
~07:20-~08:15 strö, sopa och snygga till i kalvstallet, fylla amma, diska spann etc.
LEDIG
13:00-15:00 blanda och köra ut foder till mjölkkorna med mixervagn samt skrapa halva första och andra gruppen.
15:00-19:00 skrapa det sista i först gruppen och köra in de i fållan. Mjölka och spola karusellen efter mjölket.

eller såhär:
03:55-05:00 skrapa första gruppen och halva andra, mota kor, köra ut ett lass krubb till korna, mata kalvar.
05:00-07:45 mjölka samt spola karusellen + drivgångar efter mjölket
07:45-09:00 blanda foder till ungdjuren med mixervagn. Varierar lite efter hur mycket djur vi har inne när vi slutar, på sommaren kan vi sluta strax efter åtta och på vintern närmare halv 10.
LEDIG
14:30-15:00 mata kalvar
15:00-19:00 förbereda mjölket, mjölka, skrapa lite bajs, avsluta mjölket.

så ser en dag ut för mig :)
 
Sv: Vi djurskötare!

Kul! Lycka till på intervjun :)

kl
Piga, 400 mjölkkor i produktion, 32 platsers karusell , 113 kr i timmen + OB (jobbar 04:00-08:00 13:00-19:00 eller 04:00-09:00 14:30-19:00)

Kul jobb men det sliter, ska söka in till lantmästare på Alnarp HT13 :)

Åh då blir vi nog klasskompisar:) Ska söka jag med då.
 
Sv: Vi djurskötare!

Tog studenten 2008, naturbruk-jordbruk. Jobbat sen dess fram till april 2012 som djurskötare på smågrisproduktion. Tyckte inte jag tjänade dåligt och trivdes riktigt bra:)

I april packade jag dock väskan och for till Kanada för att prova på det här med köttdjursproduktion:) Utmanande, för det mesta roligt och en definitiv omställning från att ha gått inomhus i 4 år till att komma till ett jobb där allt sker utomhus. Åter i Sverige om några veckor. Ska ge mig in i restaurangbranschen en sväng för att sedan söka till Alnarp för HT13:)
 
Sv: Vi djurskötare!

Jag är med utbildad djurskötare,tog studenten 2005.
Har sen dess jobbat med hundar i 2 år och som tågvärd i 5 år.
Även gjort lite andra småsaker.
Jag vill varken jobba med hästar,kor eller grisar om jag nu inte blir djurskyddsinspektör.Står lite frågandes vad jag ska göra av mitt liv nämligen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp