Bukefalos 28 år!

Vi hade änglavakt idag!

Celija

Trådstartare
Kommer hem idag från jobbet och ingen Aslan hälsar mig välkommen hem som han alltid, alltid gör. Blir lite fundersam men tänker att han kanske sover jättedjupt. Tittar in i lägenheten och ser ingen katt, börjar bli orolig. Ser att ett fönster står på vid gavel. Ett fönster som varit stängt (inte nertryckt handtag dock) och spärrat med sån där pinne.

Jag förstår fortfarande inte hur han lyckats fått upp det jäkla fönstret för det är rejält tröga fönster och spärrarna sitter HÅRT.

Fullkomlig panik, vräker mig ner för trappor och ropar på honom och så sitter stackarn, blöt och tufsig och ynklig och rädd och krafsar på fönstret vid porten. Jag plockar upp honom och han klamrar sig fast för glatta livet och jag står och bölar som en idiot i flera minuter innan vi går in. Kollar igenom honom och han har lite löv i pälsen men har inte ont i övrigt.

Jag har lassat upp med mat och donat och han spinner lite när han är med mig men är lite orolig i övrigt. Ska ge honom lite tid att lugna sig innan jag går igenom honom grundligt.

Jag har aldrig någonsin varit så rädd i hela mitt liv, och haft en sån panik. Herre jävla gud. Jag har varit på jobbet i mer än 6 timmar och vet inte om han ramlat ut för en halvtimme sen eller för 5 timmar sen. Det ligger en å som är ström som sjutton just nu då dom släpper på vatten ganska nära, det är flera bilvägar bara några meter från huset och det var mörkt och regnigt och han som är svart blir i princip osynlig. Dessutom är det fredag och mycket fyllon i rörelse. Och jag vet att han inte hoppat ut genom fönstret utan antagligen lyckats ramla och han är smidig som ett kylskåp och kunde lika gärna landat på nacken eller på en vass kvist eller vad som helst.

Aslan hade sån otrolig änglavakt idag, fy fan vad jag är tacksam till högre makter och glad och åååååååh. Ville bara dela med mig av en liten 'solskenshistoria'.

Ska ringa vet imorgon och konsultera om vi ska in och röntga eller något för inre skador och så blir det till att vaka inatt ifall symptom kommer senare men just nu verkar han välbehållen, inte en stukad tass ens. :love::love:
 
Sv: Vi hade änglavakt idag!

Kollat igenom honom, inte en bruten klo eller en skråma! Hela tänder, har inte bitit sig i tungan. Ville verkligen inte bli genomkollad
utan ville hellre jaga en fluga som surrade i kring. Hoppas hoppas hoppas för allt i världen att han är lika välbehållen på insidan.

Han har lite större pupiller än normalt men är inte vinglig, har inte kräkts och även ätit och druckit. Så pupillerna kan väl
vara lite större än vanligt för att han är chockad? Vågar jag vänta med att ringa vet till imorgon eller ska jag försöka få tag
på något akut nr?

Han ramlade förresten ut från andra våningen, inte jättehögt alltså, och landade i en rabatt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi hade änglavakt idag!

Ja herrejävlar, det hade kunnat gått hur illa som helst men det verkar gått bra :love:

Fast han verkar lite sur på mig, han tycker nog det är mitt fel men nu vill jag lova att alla fönster är ordentligt stängda. Aldrig mer att jag litar på spärrhakar!
 
Sv: Vi hade änglavakt idag!

Vad skönt att det inte hände nåt värre.
Igår kom inte vår kisse in som han brukar...jättenervös att han var påkörd eller nåt. Han kom in senare dock, med ont i ett ben (troligt slagsmål). Skönt att det inte var nåt värre här med.
 
Sv: Vi hade änglavakt idag!

Kul att höra att allt gick bra!

Visst är det intressant att man fäster sig så vid de små liven! Jag grät som ett barn när jag fick avliva min fodervärdskatt. I väntrummet, i undersökningsrummet och i bilen hem. Fruktansvärt. Men gud vad de är mysiga att ha nära sig. Igår låg min andra katt med magen uppåt så nära mig hon kunde i tv-soffan så länge jag satt där. De är så underbart oförbehållslösa i sin kärlek. För jag tror att hon älskar mig så som jag älskar henne. Eller är det att förmänskliga katten?
 
Sv: Vi hade änglavakt idag!

De är otroliga de där katterna..!!
Min kompis brors katt ramlade ner från 12e våningen och var borta i 3 dagar. Hittades med bruten klo annars inte en skråma :eek:
 
Sv: Vi hade änglavakt idag!

Fy! Skönt att allt gick ok. Just fönster är min stora skräck. Vi bor på 8:e vån, med stenläggning nedanför och en av Gbgs mest trafikerade gator precis utanför porten. :crazy: Det är varmt härinne, men aldrig att jag öppnar mer än minsta springa eftersom jag vet hur otroligt smala mina katter kan bli om de vill igenom.
 
Sv: Vi hade änglavakt idag!

Har råkat ur för liknande händelse nu för flera år (ca år 2004) sen dock. Vi hade en hankatt som var utekatt. Men en gång så var fönstret i köket uppe helt och vi var inte i samma rum. Hör nått räfsande och vi hittade inte katten sen efter det :crazy: . Han hade klivit ut för långt antagligen och halkat på fönstrebrecket (som är på utsidan) och fallit ner ifrån 3e våningen!. Några dagar senare hittar vi en katt med skadad stålthet och med en smäll över munnen endast, han såg ut som Hitler ett tag :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är en person med väldigt mycket ångest/nojor/tvångstankar kring saker. Och när jag skriver detta ber jag er som svarar att ha...
Svar
9
· Visningar
1 234
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 779
Hundhälsa blir så trött, ledsen och beskymmrad. Detta blir ett lång och kanske något virrigt inlägg Min fina fina vän dras med en hel del rädslor...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 934
Senast: Sezziyanen
·
Hästmänniskan Mår så fruktansvärt dåligt! Har haft min häst i fyra år nu, men började i julas fundera över att sälja honom, då jag är i en ny fas i...
2
Svar
31
· Visningar
4 484
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp