Bukefalos 28 år!

VI har köpt gård!!!

MaRomer

Trådstartare
Eller rättare sagt ett torp:) Torp, ladugård, garage, skjul, utedass och ca 5 hektar mark. Nu börja det långa men roliga arbetet att bygga upp hus och stall och att renovera de befintliga byggnaderna. Är så lycklig och i denna tråd kommer ni kunna följa vårat arbete. Mest bilder men även lite text!

hem.jpg


hem1.jpg


hem12.jpg


:bump::bump::bump:
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Verkar jättegulligt ;) Men som någon sa i en annan tråd (då visserligen ang namn + personnummer) ... Måste ni lägga upp så "lätthittade" bilder ? De två undre hade räckt...

Nu tror jag ingen här är direkt av "våldsgästar" typen men ändå :)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

grattis ^_^ vet att ni letat runt ett bra tag :p men nu får du äntligen bygga stall åtminstone :D
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Grattis!
Tyckte precis det var lite kul att ni bodde nära här, för var helt säker på att det innanför det inringade stod "Strömsholm", men... det gjorde det inte alls såg jag när jag förstorade bilden :D

Ser fram emot fler bilder, alltid kul att se (och bli avundsjuk på ;) )!
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Verkar jättegulligt ;) Men som någon sa i en annan tråd (då visserligen ang namn + personnummer) ... Måste ni lägga upp så "lätthittade" bilder ? De två undre hade räckt...

Nu tror jag ingen här är direkt av "våldsgästar" typen men ändå :)

Inget som stör mig, men för allas skull kan jag be moderator ta bort första bilden;)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Igår spenderade vi ca 9 timmar med att röja upp inne i torpet och med att såga ner träd och buskar. Samt gick omkring och lagade lite små saker.

Först bilder på själva markerna:)

cimg12841.jpg

cimg12851.jpg

cimg12921.jpg

cimg1294.jpg

cimg1298.jpg

cimg1302.jpg

cimg1304.jpg

cimg1310.jpg

cimg1312.jpg

cimg1316.jpg

cimg1320.jpg
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Ladugården, som är tänkt ska funka som lösdrift i början. Senare som förvaring. Lite osäökra planer för den i nuläget;)
Före
cimg12911.jpg

Efter
cimg1353.jpg

Inne
cimg1287.jpg

cimg1288.jpg

cimg1289.jpg

cimg1290.jpg
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Torpet. Här är det tänkt att det ska renoveras till gäststuga. Från början hade vi planer att riva. Men vi har båda kärat ner oss och hoppas det går få beboligt.
Ute:
cimg1322.jpg


Inne Före resp efter
cimg1323.jpg

cimg1348.jpg

cimg1324.jpg

cimg1325.jpg

cimg1327.jpg

cimg1329.jpg


Inne efter
cimg1350.jpg

cimg1351.jpg

cimg1352.jpg

cimg1349.jpg
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Och mina jordgubbar har äntligen fått komma i jord:)

cimg1355.jpg


Idag ska gräset klippas och planer ska smidas. Vi kikar på hus och har fastnat för ett. Öppnade katalogen, och där var det! Ligger perfekt i den planlösning vi behöver för att få huset rätt mot solen. Ber om ursäkt för den lilla bilden!

3216_0.jpg
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Vad spännande :)

Ser fram emot att följa hus och stallbygget :)

Vi (jag och sambo) går också i gårdköpartankar och den gården vi vill ha är väl lika mycket renoveringsobjekt som eran och det blir till att bygga nytt hus om det blir den gården :D
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Grattis! Och vilket jobb ni gjort på att städa i torpet! :o Men jag tror ni tänker rätt som vill ha det beboeligt för gäster. Då slipper ni sådana inne i huset, vilket nog kan vara skönt ibland ;)

Tänkte ni bygga nyckelfärdigt hus? Det gjorde syster min och för att spara lite pengar så valde de att bara få nedervåningen färdig helt, övervåningen hade isolering och gips men alla innergolv och tapeter och sånt fixade de själv medans de bodde på nedervåningen. De sparade en hel del på det! :)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Vi hade tänkt nyckelfärdigt. Men nu velar vi;) vi kommer bygga enplans villa.
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Varför velar ni? Det var ruskigt smidigt när huset sattes ihop. Väggarna kom klara med tapeter och allt :D

Själv var jag och förälskade mig i en 1½ plansvilla från 1942 idag... Tänk om jag hade ett jobb!
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Ja det är smidigt. Men det är mycket som ska byggas och pengarna ska räcka till;)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Igår gjorde vi sådan som tyvärr inte syns så bra på bild;) Gräsmattan börjar ta "form". Gångjärn och annat fix på byggnader. Framtida väg upp till huset stakades ut och bro räcke byggdes. Förutom alla 352 ideer som skrevs ner;)

Framtida väg, innan låg den placerad precis utanför ladan.:
cimg1364.jpg

cimg1369.jpg

cimg1386.jpg


"gräsmattan"
cimg1370.jpg

cimg1372.jpg


Idag står det stilla men har fått iin offert från lokalt "grus företag". Har 1.5 km väg som behöver fyllas på. Så nu försvinner ca 33 000:- Men vägen blir så mycket trevligare att köra på hehe
 
Sv: VI har köpt gård!!!

ska ni bygga en liten rondell utanför ladan? kan rekommendera det åtminstone :p, väldigt smidigt när man ska vända med släp :).
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Nepp. Ladan har en osäker framtid. Stall, garage och hus kommer ligga bortom torpet på en kulle. Och där kommer det bli en rondell:) Det är ca 50 cm i markskillnad från lada-"väg".
 

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 292
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 275
Senast: Ainon
·
Anläggning Vi äger en gård med renoveringsbehov både på huset och ladugården. Gården står i nuläget obebott. Vi funderar på att renovera huset till...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Andromedae
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 688
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp