Bukefalos 28 år!

VI har köpt gård!!!

Sv: VI har köpt gård!!!

Det mest spännande i helgen som vartit är att innertaket är nere! Yes, äntligen! Dammigt som satan och munskydd + glasögon var ett måste.

cimg1685.jpg

cimg1690.jpg

cimg1693.jpg


Klart!

cimg1699.jpg

cimg1702.jpg

cimg1703.jpg


Sista gaveln har fått färg på sig.
cimg1715.jpg


Sen har det sågats små bitar till panelen, papp har satts upp och vitfärg har målats. Även lite grönsaker har såtts. Det går sakta med säkert framåt!
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Vad härligt att få följa med på "eran resa". Jag är helt förälskad i torpet :love:
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Hoppar in som följare jag med :D Kommer garanterat bli superfint när det är klart :)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Inget innertak utan vit råspont/panel på alla väggar och tak. Bjälkarna blir original:)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Det blir verkligen jättefint! Angående dörrens vara eller icke vara brun, så tycker jag att gult är väldigt fint! (Speciellt ockragult). Har även sett ljusgrå torp-dörrar och det gör sig också väldigt bra! Brunt känns inte riktigt tidsenligt, men jag kan ha fel ;) Och det är ju smaken som avgör! Härligt projekt hur som!
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Inget ledigt för oss trots midsommar;) Jag har under veckan målat fönsterna vita. De som fattas är kittningen. Men det är ett senare projekt och inget som är akut i dagsläget! Sambon och min far har ögnat fredagen åt att riva ner övre delen på ena gaveln. Satt astfaltsbord och sedan satt upp panelen igen och avslutat med målning. Nockskiva fattas ännu. Men det kommer det också! I morgon planerar vi att riva nästa gavel. Om vädret håller i sig!

Fönsterna är vita:)
cimg1705.jpg

imag3223.jpg


Gaveln är utbytt och numera vatten och vindtät!
imag3241.jpg

imag3242.jpg

Hmmm ;)
imag3244.jpg

imag3246.jpg

imag3247.jpg

imag3256.jpg
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Och så har vi ju ynka 800 m till sjön;) Så en och annan tur ner dit blir det. Dock är det bara vovvarna osm badat ännu hehe.

imag3217.jpg

imag3218.jpg

imag3219.jpg


För er som vill ha mer detaljer så finns det en blogg om renoveringen /bygget. Skicka PM eller gå in på min profil för att hitta den!
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Nu blir jag avundsjuk, det ser jättehärligt ut. Verkligen fin miljö och alldeles lagom stort. Lycko-ost. ;) Lycka till med renoveringen!
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Oändligt med riksvägar av den typ ni ser på bilen, men även på mindre astralt och kluriga stigar:)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Igår hann vi byta andra gaveln oxå. Men läkten fattas ännu. Till helgen planerar vi att börja med isoleringen och panel på tak och väggar:)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Det blir jättefint! Ett tips när det gäller att kitta fönster, köp kitt från en glasmästare, mycket mer lättarbetat än det man köper på burk i bygghandeln. :)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Det blir jättefint! Ett tips när det gäller att kitta fönster, köp kitt från en glasmästare, mycket mer lättarbetat än det man köper på burk i bygghandeln. :)

Vi använder något som är till båtar. Det torkar inte utan följer fönstrets och tprpets rörelse:)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

ska ni bygga en liten rondell utanför ladan? kan rekommendera det åtminstone :p, väldigt smidigt när man ska vända med släp :).

Det är väl minst lika smidigt att vända med släp när man lärt sig backa med släp och det är väl väldigt bra att underhålla de kunskaperna också eller?
Det är väl sällan på t ex tävlingar som det går att köra in, lasta av/på och köra ut? Oftast får du väl backa ut? :cautious:

Tänker bara lite praktiskt och vad jag själv hade gjort. Jag backar inte för utmaningar här inte. ;)
 
Sv: VI har köpt gård!!!

Paddock planer... Funkar 25*50m? Har svårt att få den bredare där jag vill ha den:/
 
Sv: VI har köpt gård!!!

jag har en ridbana på runt 18*40-80 :p går utmärkt att både rida dressyr i och hoppa i, så en 25*50 blir nog perfekt för både hopp och dressyr. lite knepigt om du ska träna dressyr program på lång bana dock.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 312
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 307
Senast: Ainon
·
Anläggning Vi äger en gård med renoveringsbehov både på huset och ladugården. Gården står i nuläget obebott. Vi funderar på att renovera huset till...
Svar
8
· Visningar
1 303
Senast: Andromedae
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 720
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp