Bukefalos 28 år!

Vi med amstaff :)

JuniNatt

Trådstartare
Finns det tillräckligt många här med amstaff för att vi ska kunna ha en egen tråd? Det hade varit roligt att diskutera lite här. Visa bilder, ställa frågor och skryta lite kanske :)

Jag kan ju börja med att presentera min.
Bonnie är en svartvit American Staffordshire Terrier. Hon är född den 6 maj 2010. Det bästa hon vet just nu är att leka, bita sönder pinnar, gömma mattes skor och ligga och mysa i soffan :) Här kommer en bild på henne:

40711_417330183785_633013785_4893255_6374949_n.jpg


Min älskling :love:
 
Sv: Vi med amstaff :)

Mitt nyaste tillskott är American Bully/Amerikansk bulldog/Amstaff. Gills det? :angel::D
 
Sv: Vi med amstaff :)

An ren nyfikenhet så googlade jag på American Bully, har aldrig hört talas om dom förut.

Såg ut som en Belgien blue variant av staffordshire bullterrier med taxben, så jag blev ännu mer nyfiken på hur ditt nytillskott ser ut ...
 
Sv: Vi med amstaff :)

Har bara uppfödarens bilder nu, min kamerasladd är borta.. Bilden är någon vecka gammal så det är rätt stor skillnad (han är bara 9v) och det händer ju en del på de veckorna, största skillnaden är att han är grövre nu:)

SAM_0684.jpg

(Benji är den vita till höger)

Som ni kanske ser är de andra lite smalare och högre än honom då de är mer lik mamman, han och en till som inte är med på bilden är mer lik pappan (Alltså lägre och grövre, syns lite om man tittar vid bröstkorgen) Det syns inte så mycket på bilden men får försöka hitta kamerasladden så jag kan visa min goding:love:

Pappan är renrasig American Bully medan mamman är Amerikansk bulldog/Amstaff. Det var pga pappan vi köpte honom då det är VÄLDIGT svårt att få tag i en helt renrasig valp i Sverige och vi har inte råd att importera en för ca 30k nu :D Så det här är det närmsta vi kunde komma rasen vi fallit pladask för:love:
 
Sv: Vi med amstaff :)

Förhoppningsvis kan jag komma med kort om någon vecka, då jag ska titta på två st amstaffkillar. :)
Men kan bidra med ett kort på min förra, Baileys:

Telefonjox134.jpg


Telefonjox052.jpg
 
Sv: Vi med amstaff :)

Benjamin:
109copy.jpg-for-web-NORMAL.jpg


Peggy:
088copy.jpg-for-web-NORMAL.jpg


Monster:
026copy.jpg-for-web-NORMAL.jpg


Moony:
blogg


Bajjon:
blogg


Sen har jag 3 st till som inte bor hemma;

Bronx:
35189_1521280999986_1473406086_31357539_622266_n.jpg-for-web-normal.jpg


Puma:
blogg


Bailie:
bailie16v.jpg-for-web-normal.jpg
(Gammal bild)

En ny hund kommer i vinter, så jag får väl fylla på då...
 
Sv: Vi med amstaff :)

Den äldsta här hemma är Benjamin, som är dryga 4½ år gammal. Peggy är 3 år, Moony 2 år, Monster 15 mån, Bajjon 10 mån - och det är även dom tre som bor hos fodervärd :)
Mitt nytillskott ligger fortfarande i sin mammas mage, men jag längtar sååå!
 
Sv: Vi med amstaff :)

Jag gillar verkligen hur dessa hundar ser ut.
Så jag gick in på länken för att titta - och vilken makalöst vacker häst!

Jag har nog inte sett något liknande förut.

Hunden var också söt.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Men inte så.
Bilderna är nog också bra.
Och så var jag bara tvungen att titta på travfilmen.
Vilken häst!
 
Sv: Vi med amstaff :)

Men inte så.
Bilderna är nog också bra.
Och så var jag bara tvungen att titta på travfilmen.
Vilken häst!

Nu blir jag ju rörd här... :o
Humlan betyder väldigt mycket för mig och jag, helt opartiskt naturligtvis, tycker ju hon är världens coolaste häst och snart ska jag bli mormor oxå, hoppas jag :D
 
Sv: Vi med amstaff :)

Ja alltså den måste ju bara gå i avel.
Flera sådana åt folket.
Bra hoppteknik också.

Nä nu måste vi sluta kapa tråden.
Har du något bättre ställe att sjunga den hästens lov på?
 
Sv: Vi med amstaff :)

Jättefina allihop!

Vad tränar du med dina hundar? Jag funderar på vad vi ska träna sen när Bonnie blir lite äldre :)
 
Sv: Vi med amstaff :)

Vilken snygg front och feminint huvud puma har!!
Har du bild från sidan? Moony är en riktig pärla!
 
Sv: Vi med amstaff :)

Lägger in en bild på hur min hund såg ut när jag startade dammsugaren häromdagen:

39972_418997913785_633013785_4938375_2109796_n.jpg
 
Sv: Vi med amstaff :)

Bronx blev precis så läcker som jag trodde. Du skulle bara veta hur jag satt och dregglade över valpbilderna på honom. :D

Nyfikenheten tog överhanden så jag googlade på American Bully och jag blir så ledsen... Det var något av det värsta jag sett. Hur man kan vilja stödja aveln av en sån ras (?) övergår mitt förstånd. :(
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 243
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 861
Senast: cili
·
Hundhälsa De senaste tolv timmarna har jag verkligen känt mig som världens absolut sämsta matte, någonsin. Igår på dagen tog jag ut hundarna för...
2
Svar
22
· Visningar
4 555
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 242
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp