Bukefalos 28 år!

Vi med små storhästar!

Sv: Vi med små storhästar!

Fy vad härligt det ser ut!

Knapp

Nu passar även jag in här, har fått privilegiet att bli medryttare på en tinkerbrud som bara är 155 cm.
IMG_0695_zps8c4960f5.jpg


Själv är jag en gigant på 186 cm men jag tycker att hon bär upp mig extremt bra. På bilden är hon arbetad max 10 ggr sen i augusti så med muskler på blir det ännu bättre!
 
Sv: Vi med små storhästar!

Oj, man hade inte trott att du var 186! Vilken häftig häst :love:

Nej, jag håller med! Det känns himla lagom att rida på henne också :) Håller med dig, hon kommer att bli rolig att rida. Vi ska snart börja med AR och det ser jag massor fram emot. Jag tror att hon kommer passa utmärkt till det!
 
Sv: Vi med små storhästar!

Håller med hier att det inte syns att du är så lång, hon måste vara ganska djup i bålen om hon sväljer så mycket längd. Superfin hur som helst :)

Kl
Vi tog en vända till havet idag igen och även om vädret inte var lika strålande som förra veckan så var det ändå riktigt härligt :) Nästa vecka blir det träning i Ar för oss för första gången och jag är riktigt peppad. Det ska bli väldigt kul och spännande att testa på nåt nytt.
 
Sv: Vi med små storhästar!

Har en "mini-arab", räknas väl inte som storhäst egeentligen men jag ska tävla henne bland storhästar sedan är det tänkt ;) så hon får hoppa in här!

img_2476_531b89fae087c3319cc738cb.jpg


Hon är bara fyra så växer nog lite till, är ca 145 just nu och lite högre i rumpan.
Jag är själv 157 cm. Känner mig inte stor på henne även om jag kanske ser lite stor ut!

Och klaga inte på ridkläderna ;) Mjukisbyxor är grejen!
 
Sv: Vi med små storhästar!

Söt :)

Kl
Jag har kört min grabb två dagar på rad nu och kan väl säga att övning ger färdighet. Igår körde L sitt eget race och vi hade väldigt fläckvis kontakt, så jag gapade på honom ordentligt och idag lyssnade han väldigt bra på kommandon. Igår blev jag nästan lite skraj, för det var inte roligt att sitta bak i vagnen och inte veta om jag kunde få stopp eller inte :crazy: Tack och lov var känslan mycket bättre idag. Jag tar i alla fall lärdomen med mig att jag aldrig får glömma bort att öva övergångar när jag är ute och kör för att känna av kommunikationen.
 
Min plutt under ryttare =) Jag har nackspärr så det är inte jag själv som rider. Men jag fick chans att fota ;)
10153168_10203860720303577_4801799297277744936_n.jpg
 
Har två små storhästar. Ginny som är halvblod/arab, 162 cm över havet men känns större då hon är rejäl. Hobbyrids mest, med lite träningar när vi hinner med :) Målet är att komma ut lite på tävlingsbanorna när vi känner oss redo!
Och så Tennessee som för närvarande är ungefär 150 i manken, kanske något högre. Han är 3 år och under inridning just nu och vad vi kommer syssla med senare får framtiden utvisa :)

Själv är jag runt 169 cm, trodde att jag skulle känna mig lång på unghästen men han känns faktiskt superbra i storlek :p

2mhcspi.jpg

Ginny - mamma :p - Tennessee

2eo8wa1.jpg

2012
 
Jag & min lilla herre var ute och tävlingsdebuterade för två veckor sedan! Mycket duktigt pucko måste jag säga :p
66% i LC:2 och 64% i LB:1. Lite spänd och lite trött i andra klassen, föll isär lite i galoppen och hade inte tålamod att stå stilla i halterna. Men jag var så nöjd att jag nästan grät lite glädjetårar på våg ut från banan i första klassen :D Bjuder på lite bilder på min skrutt!


Nyfiken häst och MYCKET koncentrerad ryttare :angel:





 
@olivialarsson Fin häst!


Min lilla häst är rids inte för tillfället pga skada, så jag slänger in några bilder från i höstas, ignorera mig, jag jobbar på sitsen och tygellängden .. :D

1390474_10152039080078278_899791018_n.jpg

1017510_10152225666098278_57918160_n.jpg


Längtar efter att få rida finaste hästen igen :love:
 
KL

Här händer det grejer! Karate Kid ((fd galoppör) Är nu ridhästriden i 3 månader och bilden är från vår 4:e dressyrträning! Otroligt lättlärd liten kille! (157 cm)

10418865_10204390581709781_7730325691963731732_n.jpg
 
Hur har jag missat denna tråden? Här passar mina damer in.

Wilma, vbl-travare på 155 cm. Går som skogsmulle, är en av de snällaste hästar jag vet, kan sätta upp nästan vem som helst på henne och rida ut en sväng.
DSCF5891.JPG


Dilly, KWPN på 162 cm. En väldigt grön dam som ska bli allroundhäst är planen, men just nu övar vi mest på att gå framåt i alla gångarter och lyssna på ryttaren :)
IMG_0729.JPG
 
Jag har lyckats med att ha två små storhästar trots att jag egentligen borde ha häst av större mått. Är 167, känner mej inte för stor men skulle nog behöva häst av lite större storlek :p

Den ene är min dressyrhäst som blivit halvpensionär vid 21 års ålder. Han är startad tom msvb4 dressyr och gjorde sin sista tävling i höstas. Spattdiagnos i våras gjorde att det blir lugnare för honom nu. Till hans stora förtret :wtf: , trist säger han!!
Han har travarmamma och newforestpappa. Mäter 154 cm i manken.


Den andre är 4 år och under inridning. Och tämjning :meh: :angel:
Hon har travarmamma och welshcobpappa. Hon är också 154 cm i manken ännu. Men kommer bli just en aaaanings maffigare än den andre :angel:
 
Passar för mig med! Min är ca 152 och jag 160. Men hon kan bli väldigt lång och känns då som en ponny men så fort hon börjar bära upp sig själv och trampa under sig känns hon jätte stor! :D
 
Min förra häst var en liten storhäst med sina ca. 152 centimeter över havet. Jag själv är inte heller så reslig med mina 159, så ibland såg han till och med lite stor ut ;D Mycket tilltaget båldjup! Nu har jag en welsh cob som antagligen kommer att hålla sig inom ponnymåtten om inget gudomligt ingripande sker.

foggy_164.jpg
 
Sv: Vi med små storhästar!

Har en "mini-arab", räknas väl inte som storhäst egeentligen men jag ska tävla henne bland storhästar sedan är det tänkt ;) så hon får hoppa in här!

img_2476_531b89fae087c3319cc738cb.jpg


Hon är bara fyra så växer nog lite till, är ca 145 just nu och lite högre i rumpan.
Jag är själv 157 cm. Känner mig inte stor på henne även om jag kanske ser lite stor ut!

Och klaga inte på ridkläderna ;) Mjukisbyxor är grejen!

Tycker verkligen inte att du ser stor ut på henne! Ser trevligt ut.
 
Jag har en liten travare som mäter 150 cm i mankhöjd, vilket passar mig perfekt eftersom jag själv är 160 cm lång. Har inte så många ridbilder på datorn då han går som körhäst sen 3 år tillbaka pga diverse skador och KS. Lidos är 21 år och har tävlat aktivt som travare till 9 års ålder och kom till mig som ridhäst när han var 11.

Första gången jag satt på Lidos rygg på ett helt år efter behandlingarna:
IMG_1807_zps7941eec7.jpg


Nuförtiden roar vi oss med detta istället:

IMG_1382_zpsee8846e7.jpg


IMG_1385_zps5f8c5841.jpg


IMG_1402_zps11fe22c0.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Snabb info om mig: c 160cm kort, väger ej mycket. Vill ut och tävla i främst dressyr men även lite hoppning men främst en del...
Svar
5
· Visningar
1 239
Gnägg Hej! Jag är en tjej på 15 år och fyller 16 till hösten, och jag är 167 cm lång. Jag vill gärna komma ut & börja tävla i hoppning då det...
Svar
14
· Visningar
2 380
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 218
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
12 302
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp