Bukefalos 28 år!

Vi med valpar

Sv: Vi med valpar

Grattis. Nu har du gråa hår, heshet, huvudbry, svordomar och "ut-på-Blocket"-tankar att se fram emot. Har du otur så kan det anlända redan innan valpen fyller 6 månader. :devil:

Som jag skrev till Red_Chili häromdagen, det är tur att de är SÖTA! :D Arwen kan verkligen vända mitt humör på en femöring, men när hon är gosig, ja då är hon fan i mig gosigast i världen! Hoppas allt går bra med din lilla snutta!
 
Sv: Vi med valpar

Från och med igår ställer jag mig till skaran lyckliga valpägare!
Säg hej till Ludde! (Japansk spets, 8 veckor) :love:

IMG_6049.jpg


IMG_6048.jpg


IMG_6095.jpg


IMG_6082.jpg


IMG_6055.jpg
 
Sv: Vi med valpar

Eller Häxa :idea:
Söööt! Vad är det för ras?

Nä, så heter ju min lilla tjej! ;)
En liten Aussie på 13 veckor :laugh:
Provar att få med bild från min blogg...
liten-haxa.html


Ja, borde väl fattat att jag inte skulle få det att fungera...
Bild finns med samma användare på blogg om någon vill se...
 
Sv: Vi med valpar

Tusen tack!
HUr gjorde du?
:angel:
(inte så teknisk nej :D ha ha!)

Ja, jag är ju partisk, men hon är galet underbar på alla sätt!:love:
 
Sv: Vi med valpar

Jo, hon är läcker vår lilla "snöleopard"! ;)
Färgen kallas red merle, väldigt vanlig på Australian Shepherds (Aussies)
Men rasen ser man väl inte varje dag...
Jag älskar det faktum att hon ser ut som en byracka, men har väldigt fin stamtavla :angel: ...lite spräcklig, ett blått och ett brunt öga och ostyriga öron.
Min lilla pärla!!:love:
 
Sv: Vi med valpar

MEN ÅÅÅÅH! Precis en sådan som jag önskar mig! En aussie, tik, red merle med blå ögon (helst båda... :p). FUSK! :love: :love:

Om du nångång får för dig att du vill ha boxer så kanske vi kan byta?! :angel: :D
 
Sv: Vi med valpar

Hi hi, nä du... Än så länge (peppar, peppar) är hon sagolikt dyr... :angel:
Men å andra sidan är damen bara 13 veckor, så än hinner jag få äta upp mina ord! :D

Men så här långt kan jag bara lovorda aussien!:love:
Inte bara en härlig hund, ruskigt söt också! :laugh:
 
Sv: Vi med valpar

Många sötingar. Lägger upp ännu en bild på min ögonsten Hugo som snart har gått klart sin valpkurs. Han är stjärnan vilket inte kanske var så svårt eftersom det fanns många vildingar med oerfarna ägare. Men väldigt kul är det!!
Nu är vår vit/orangea lagottokille snart åtta månader gammal.
hugo_54113630.jpg
 
Sv: Vi med valpar

Nej det är en an de ovanligare färgerna på lagotto.
Så han är vit/orange =) Kul med lite ovanligt
 
Sv: Vi med valpar

Självklart är du det, jättetråkigt att din tråd blev förstörd. Men in med massa bilder och uppdateringar på din snygga lurvboll! :love: Så kan vi följa hans utveckling och du kan vara lycklig över att inte vara den enda med valpproblem när den dagen kommer... :D
 
Sv: Vi med valpar

Ja jag har bara sett vit/bruna lagottos faktiskt. Det ser nästan ut som om någon målat på honom! :rofl: Han har en himla härlig uppsyn.
 
Sv: Vi med valpar

Hi hi, nä du... Än så länge (peppar, peppar) är hon sagolikt dyr... :angel:
Men å andra sidan är damen bara 13 veckor, så än hinner jag få äta upp mina ord! :D

Men så här långt kan jag bara lovorda aussien!:love:
Inte bara en härlig hund, ruskigt söt också! :laugh:

Du får se till att uppdatera så mycket du kan, det är definitivt en av mina favoritraser! Jag hoppas verkligen att jag har möjlighet till att äga en i framtiden! :love:

(Jag velade faktiskt mellan boxer och aussie, men valde sen boxer för att inte riskera att få en arbetsnarkoman direkt när jag inte testat på bruksgrenar och sånt ännu. Min mamma protesterade dessutom å det grövsta mot aussie just för att de kräver så mycket, men nu när hon fått följa mig och min stumpa börjar hon undra varför jag i helvete inte valde en aussie... :rofl:)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 822
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 959
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 952
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp