”Vi ska göra om och göra rätt”

Kammarrätten i Göteborg har upphävt länsstyrelsens beslut att återkalla tillståndet att bedriva ridskola på Akka ridcenter. Skälet är formaliafel.
Länsstyrelsen sätter nu i gång arbetet med att skicka ut en ny underrättelse för att dra in tillståndet - igen.
 
Kammarrätten i Göteborg har upphävt länsstyrelsens beslut att återkalla tillståndet att bedriva ridskola på Akka ridcenter. Skälet är formaliafel.
Länsstyrelsen sätter nu i gång arbetet med att skicka ut en ny underrättelse för att dra in tillståndet - igen.
Tyvärr låst artikel.
Har följt detta ett tag och det är skrämmande hur hästarna har det på vissa ridskolor/ridläger.
Vill absolut inte dra alla över en kam, finns många ridskolor med jättebra hästhållning.
Länsstyrelsen gör verkligen ett jättebra jobb med tillsyn. Synd bara att dem inte har möjlighet att kontrollera oftare...
 
Tyvärr låst artikel.
Har följt detta ett tag och det är skrämmande hur hästarna har det på vissa ridskolor/ridläger.
Vill absolut inte dra alla över en kam, finns många ridskolor med jättebra hästhållning.
Länsstyrelsen gör verkligen ett jättebra jobb med tillsyn. Synd bara att dem inte har möjlighet att kontrollera oftare...

Står antagligen samma som i de senaste artiklarna. Att ls gjorde fel för dom adresserade det direkt till Lena istället för Akka. Oavsett så är det ingen vinst för henne i det långa loppet eftersom ls bara kommer göra om och göra rätt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nu tvingas länsstyrelsen att göra om och göra rätt. Det sedan Kammarrätten fastslagit att ett beslut om att återkalla tillståndet att...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Tualma
·
  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
627
Senast: Cosinus
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 618
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp