Vi som vill veta vart man lär sig rida!

L

Lailalotta

Hej!

Jag flyttar till Oviken (Jämtland) om några veckor och är sugen på att börja rida. Därför blev jag medlem på bukefalos i går för att höra mig för bland hästfolket om något bra ställe att börja rida på. Men nu hittar jag inte min tråd. Läste sedan i en annan tråd att man tydligen inte får fråga efter ridskolor/ridlärare. Lite komiskt med tanke på att det var därför jag blev medlem. Men aja, jag får väl respektera de. Jag har inte fått något meddelande om att min tråd blev borttagen, brukar man få de? Jag har sökt efter den, men den kommer inte upp, så jag antar att den blev borttagen.

Jag har ett förslag. Har uppfattat det som att det ibland dyker upp trådar där folk frågar efter ställen att börja rida på. Bevisligen så finns det en efterfrågan om att få veta vart man lär sig rida. Jag har själv letat. Varför inte på ett sånt här hästforum ha en lista, och försök samla allt från stora ridskolor till små stall som erbjuder möjlighet att lära sig rida. Det ska inte bara stå vad stallet heter och vart det ligger, utan även en kort beskrivning vad de erbjuder. De tycker jag, underlätta för dem som vill lära sig rida!
 
Sv: Vi som vill veta vart man lär sig rida!

Jättebra början. Det skulle behöva struktureras upp lite. Vart ligger ridskolorna? Varför inte ha en karta där man lätt ser vart de ligger, kanske ett samarbete med Eniro, Hitta, eller något liknande. Alternativt sortera dem efter län? Kan man göra de?

Som ny i en by är det inte så lätt att veta vad alla byar runt omkring heter, och om det bara står ett bynamn och sedan Ridklubb/Ryttarförening (eller något liknande) efter. Då är det svårt att känna igen att det är något som ligger i närheten, och det är väldigt många att klicka igenom för att leta, extra jobbigt blir det när de flesta länkar jag klickar på är felaktig.
 
Sv: Vi som vill veta vart man lär sig rida!

Har du lust att göra det får du säkert göra det.

Bukefalos bygger på att de som vill ha sina verksamheter där skickar in dom själva.
 
Sv: Vi som vill veta vart man lär sig rida!

Jag menar inte att någon ska sitta och gå igenom alla och sedan sortera dem efter län. Gör man om listan, så den blir lite mer sökbar. Så man lätt kan söka på ridskolor i olika områden, och man lätt kan få upp information om ridskolan. Då kan man ju ta bort den gamla, där många länkar till hemsidor ändå inte fungerade, och hoppas på att aktuella stall som erbjuder möjlighet att lära sig rida lägger in sig på nytt i den nya listan. Om stall ändå måste lägga in sig på nytt så är det ju bara att bestämma vilka uppgifter som måste lämnas för att finnas med.

Kan tycka att utbildning är en ganska stor grej inom "häst". Så varför inte ha en länk längst upp på t.ex. "Blandat", eller vart ni nu vill ha den, som heter t.ex. "utbildning". Så det är lätt att komma åt den, så stall hittar dit och dessutom känner att det är någon mening med att lägga in sig, även små stall. Måste ju inte vara klassisk ridutbildning, kan ju även vara trav och allt vad det nu finns.
 
Sv: Vi som vill veta vart man lär sig rida!

Jag bor i Oviken så jag kan hjälpa dig lite.

I närheten av Myrviken (centrum i Oviken) finns ett ställe med islandshästar som ger turridning och om jag inte har helt fel så har de ridskola också.

I Svenstavik finns det ridskola och där är också närmaste ridhuset. Ca 3 mil från Oviken.

Och så finns det en liten ridskola i Hara, blandat hästmaterial. Allt från shire till araber, varmblod och småponnisar. Verkar som de flesta häromkring har gått där i yngre år. Dit är det ca 1,5 mil.

Har lite dålig koll på forumreglerna så jag skriver inte ut några namn för säkerhets skull. Gör man reklam så finns väl risken att inlägget tas bort.

Vill du rida privat som exempelvis medryttare så är det bara att skicka ett PM så kan jag nog hjälpa dig :)
 

Liknande trådar

Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 203
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 634
Senast: tuaphua
·
Träning (Min förra tråd blev borttagen, jag visste inte att man inte fick fråga explicit efter ridskolor. Jag håller frågan mer allmän.) Jag...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
10 808
Senast: tuaphua
·
Ridning Ja, som rubriken lyder. Jag har på senare tid letat medryttare till min ena häst pga graviditet, och har haft en del som varit här och...
Svar
17
· Visningar
6 060
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp