Bukefalos 28 år!

vidaXL vs. SM GTS-2008 Showmaster

SkogsToka

Trådstartare
Är det någon här i stora Bukevärlden som har en av dessa maskiner, eller helst har provat på båda två, som skulle vilja ge mig en liten recension?

Jag har varit inne på affär och känt på Showmastern, den kändes lagom stor och tung för dom pengarna. Men nu hittade jag vidaXL på nätet och blev lite glad i priset.

Just nu har jag en lätt långhårig hbl valack, kommer i framtiden troligen bara ha en eller två hästar samtidigt och klippa en till två gånger varje år. Så behovet av en klippmaskin för flera tusen känner jag är lågt...

Det jag är nyfiken på är bredden på skären, hur många klippningar varje skär tar, om det finns något speciellt som brukar gå sönder ( sladdfel, motoriskt, skär) och om dom är lätta att hålla rena, lätt att få tag i ny olja ( speciell olja) och lätt att fylla på oljan? Pillgalen som jag är så brukar jag alltid göra rent maskinen både under och efter klippningen.

Antingen så köper jag en egen klippmaskin, eller så köper jag egna skär och lånar en kompis maskin, men känns smidigare med en egen maskin samt att den betalar sig nog under åren om man sköter om den?
 

Liknande trådar

Utrustning Vill ha en klippmaskin. Och gärna en billigare :angel: men samtidigt så ska den vara tyst, lätt och smidig att använda :), lånade en...
Svar
8
· Visningar
1 381
Senast: Buck
·
Utrustning Funderar på att köpa klippmaskin. Då jag har en tävlingshäst som svettas mycket och rids på vintern brukar jag behöva klippa honom 2-3...
Svar
4
· Visningar
12 201
Senast: Eve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp