Bukefalos 28 år!

Vidrig värd.

Estivuz

Trådstartare
Jag bor i en lägenhet med rivningskontrakt. Gubben som äger huset håller det under all kritik. Han köpte billligasste duschen han kunde hitta, o sen funkar katastrofalt. Dörrarna lossnar och det läcker vatten..

Jag har bott häri tre år . Han fixar ingenting. Vi har en tvättstuga med ett torkskåp från typ 70-talet som knappt funkar. HÄnger tvätten en dag så KANSKE den är torr .Men andra vill ju tvätta.
Vi har även en torktumlare som inte fungerat under alla dessa år jag bor där. Har påpekat detta flera gånger.
Min längehet är fallfärdig. det gör mig ingenting direkt, det ska ju rivas så småinsom .Men det är mögel oh fukt vid förstren och dålig ventilation.

IDag råkade jag låsa ut ig själv med hunde inne. Ringde honom, han bor 5 min häfrån.- Då skulle han ha 100 kr i ersättning för att öppna dörren.

Det är en sunkin etta på 42 kvadrat och jag betalar 5000 i månaden.
Härsomdagen pajade kallvattengrejen den man vrider på när man tvättar händer så jag skollar mig varje dag då det bara finns varmvatten.

Vad fan gör man??? Är ine med i hyresgästföreningne, ska gå med idag. Detta är SÅKLART en privat värd, han skiter i vilket. Vad kagn jag egentligen kräva av honom?
DEssutom ifrågasätter han när jag har kompisar över, jag tror han vill ha högre hyra för vattnet som går åt
Vet inte vafd jag ska ta mig till. Duschem påstod han ötsövtrigt att jag slagit sönder med hammare...........

Det finns inga hakar för fönstrenå försa sommaren blåste tåv upp oc jag fick pröjsa över 2000 spänn.

Börjar får nog men har ingenitnstans att at vägen.Jag har alltid betalat hyra idin, inget jidder ingenting, Förstår brara inte
 
Jag har också haft såna kräk till hyresvärdar och det är hyresgästföreningen som gäller. Min ena gamla hyresvärd finns numera på deras svarta lista (:angel:) och huset där jag bodde är tvångsförvaltat men det var ändå inte den sämsta av dem. Sket han i att laga tvättmaskinerna t ex, så sket jag i att betala hyra och det tyckte han var ganska rimligt. Den värsta började hota mig och grejer men han var tyvärr tillräckligt smart för att hålla sig undan lagens långa arm och hyresgärstföreningen med för den delen. Han hyrde ut "möblerat" dvs det ingick ett skåp och vips kunde han ha en hyra på ett par 1000 kr till…

Men om du vill bo kvar så kontakta hyresgästföreningen för de är de enda som kan hjälpa dig och det gör de från dag 1.
 
Det är ju ganska frivilligt att hyra bostad, så du kan ju alltid flytta om du inte kommer överens med hyresvärden? Det är ju trots allt ett rivningskontrakt, och då tror jag man får acceptera att han t.ex köper den billigaste duschen etc. Jag skulle inte heller vilja punga ut med pengar för en ny dyr dusch till en lägenhet som man ändå planerar att riva/göra om.

Jag tror att "the key issue" här är att det är ett rivningskontrakt vi pratar om.
 
Bor i Sthlm,Danderyd mer specifikt.Dengbilligaduschenharjagskuuritsönderhelafotenpå(irsäktaspaceknappleveregetliv)
Mögelifönstrenärdeok???LIstersomlossnar,baravarmvattenskranpåtoan???
 
Du har ett rivningskontrakt. Bara att inse.

Småsaker som hakar till fönstren är väl lätt att fixa? de kostar inte många kronor.
Duschmunstycke också. Och en vridgrej till vattenkranen är också en billig skitsak. Köp den själv!
100 kr för att DU låst dig ute är väldigt billigt!

Tror du får tugga i dig detta. Gör det bästa av situationen.
 
Jag vet inte, men hade en bekant som under en tid hade ett rivningskontrakt. Hon fick i varje fall fixa ev fel som uppstod själv, inget som värden kostade på sig vilket även påtalades innan min bekant flyttade in. För som sagt, det var ett rivningskontrakt och värden hade inget intresse för att lägga ut pengar på saker som gick sönder under de att dom brukades.
 
VarfröskajaglagasakersomåliggerHUSVÄRDEN? Hdaedeintevaritenkuteprivatvärdhadedetsettannorlundaut.
 
Du verkar inte förstå att det är skillnad när du har rivningskontrakt.

Hade det varit en kommunal värd hade rivningskontraktet förmodligen inte ens funnits, för de orkar inte hålla på med den här typen av problem. Det kostar mer än det smakar.

Att föra väsen om att betal 100 kr för att ha låst sig ute känns bara vansinnigt, en låssmed hade ju tagit minst 1500 kr bara för att lyfta luren.
 
VarfröskajaglagasakersomåliggerHUSVÄRDEN? Hdaedeintevaritenkuteprivatvärdhadedetsettannorlundaut.
Du har ett rivningskontrakt på en lägenhet i ett hus som ska rivas, värden har inget intresse av att lägga ut pengar på det som ändå ska bort. Så är det att ha rivningskontrakt, du kommer bli av med bostaden så du måste oavsett lösa ditt bostadsproblem och ju förr desto bättre.
 
Broristhlm,inngenbostastskö,Ingpengar.

Jag tror att det här är ditt bekymmer - vill man bo i Danderyd (som är ett DYRT ställe att bo på) utan att man har lång tid i bostadskö och mycket pengar, så ska du nog vara tacksam över ditt rivningskontrakt. Hyresvärden har nog inga problem att hitta en ny hyresgäst (det är inte långt mellan Universitetet och Danderyd och studenter brukar inte vara så nogräknade). Att det lossnar lister etc skulle du nog ha räknat med när du valde ett rivningskontrakt!

Det går ju inte att välja ett rivningskontrakt och tro att det ska fungera på samma sätt som ett vanligt hyreskontrakt.
 
Bor i Sthlm,Danderyd mer specifikt.Dengbilligaduschenharjagskuuritsönderhelafotenpå(irsäktaspaceknappleveregetliv)
Mögelifönstrenärdeok???LIstersomlossnar,baravarmvattenskranpåtoan???

Med risk för att uppfattas som mindre trevlig: Det finns en space-tangent på tangentbordet som är till för att användas.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp