Bukefalos 28 år!

Vidrig värd.

Försvann för mig i röran av bokstäver, men funkar den inte så sätt i af nån punkt eller två mellan orden så går det att läsa någorlunda vad som står.
 
VarfröskajaglagasakersomåliggerHUSVÄRDEN? Hdaedeintevaritenkuteprivatvärdhadedetsettannorlundaut.

Därför att värden inte har ett intresse av att reparera något som ska rivas, om man vill bo på rivningskontrakt så får man nog räkna med att stå för saker som går sönder tyvärr. Det är baksidan på ett sådant kontrakt, och en kommunal värd hade som sagt inte brytt sig om att hyra ut en sådan lägenhet just pga människor ofta inte förstår vad ett rivningskontakt innebär.
 
med lite god vilja går det utmärkt att läsa vad TS skriver :)

Huvudbekymret verkar dock vara att TS inte begripit innebörden i rivningskontrakt och att hen faktiskt kallar värden vidrig och gubbe. Det ordvalet bidrar inte till bättre relation precis.
Undrar vad värden kallar henom?
Men är det verkligen så? Jag har försökt leta på nätet efter information om att andra regler skulle gälla vid rivningskontrakt än vid andra kontrakt (tex att man får räkna med mögel, att hygienfunktioner in finns etc) men det finns inget sådant utan det enda som står är att kontraktet är tidsbegränsat och att besittningsrätten inte gäller. Som jag förstår det gäller då vanliga bostadsuthyrningsregler. Risken om man klagar för mycket är väll dock att värden slutar hyra ut "bostaden" istället eftersom man ändå inte har besittningsrätt. Men jag tror inte man får hyra ut en bostad som inte är "sanitär" (typ mögel skaderisker mm).
 
Men är det verkligen så? Jag har försökt leta på nätet efter information om att andra regler skulle gälla vid rivningskontrakt än vid andra kontrakt (tex att man får räkna med mögel, att hygienfunktioner in finns etc) men det finns inget sådant utan det enda som står är att kontraktet är tidsbegränsat och att besittningsrätten inte gäller. Som jag förstår det gäller då vanliga bostadsuthyrningsregler. Risken om man klagar för mycket är väll dock att värden slutar hyra ut "bostaden" istället eftersom man ändå inte har besittningsrätt. Men jag tror inte man får hyra ut en bostad som inte är "sanitär" (typ mögel skaderisker mm).
Nej, lagen är densamma om jag begriper allt r'ätt.
MEN, rent praktiskt är det så att en värd som hyr ut ett rivningskontrakt antagligen inte är intresserad av att lägga ut en enda spänn.

Och återigen - den som kallar sin värd för vidrig och gubbe kanske inte har förutsättningarna att skapa något förtroende heller. Det är aldrig ens fel att två träter - men jag tror att TS måste bita i det sura äpplet och köpa läget.
 
Spacetangentenär trasig. Jagkanbo varsomhelst i norrort, dettafickjag tag påviaen vän.
Har spelat invåra samtal där han påstårattjag slagitsönder duschen medhammare. Härommånadenpåstod hanatt det varhundskit i trappenochdetvar såklart från minhund. Det varlera.Jag togileranmedhänderna och visadehonom.Luktadepådetsjälv ochlät honom lukta. Han vidhöll attdetvarhundskit.Jagfickmoppahelatrappenmedminegen mopp förattfå¨tystpåhonom.
 
Spacetangentenär trasig. Jagkanbo varsomhelst i norrort, dettafickjag tag påviaen vän.
Har spelat invåra samtal där han påstårattjag slagitsönder duschen medhammare. Härommånadenpåstod hanatt det varhundskit i trappenochdetvar såklart från minhund. Det varlera.Jag togileranmedhänderna och visadehonom.Luktadepådetsjälv ochlät honom lukta. Han vidhöll attdetvarhundskit.Jagfickmoppahelatrappenmedminegen mopp förattfå¨tystpåhonom.

Har du kollat hästnet och andra sidor på nätet?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp