Bukefalos 28 år!

Vikt som Jockey?

Sv: Vikt som Jockey?

Haha gör det? :rofl: Tack isf.! Vet ju knappt hur det ska se ut haha, försökte bara göra som de sa!
 
Sv: Vikt som Jockey?

Varför slutade du? Och vilket stall jobbade du i?
Ja jag tycker om de allihopa en massa! Fredrik och Lina är det som har försökt lära mig lite på Plastic. Så jäkla tråkigt att de drar till Australien så snart bara. Fredrik har ju redan slutat. :/ Men när han kommer hem från Thailand skulle han antagligen komma förbi och rida lite turer fram tills de drar till Australien iaf. :)
 
Sv: Vikt som Jockey?

Uppenbarligen är i princip alla som jobbar på täby galopp samt andra banor i Sverige grovt överviktiga och fruktansvärt värdelösa om jag har tolkat din text rätt? Med tanke på att alla inte kan vara en på tusen och rida ordentligt samt väga 50 kg borde alla utom den på tusen börja jobba på ica istället.

Från och med idag får man inte rida och träna på plastic så länge du väger över 56 kg. Tyvär alla amatörer och jockeys ni får börja springa istället. Däremot får man väga 60 kg om man ska sitta på bänkarna i bastun, men dom tål tyvär inte mer vikt än så. Då får man istället stå eller sitta på det mysiga golvet.

Alla hästar på täby galopp har också ont i munnen och har svaga ryggar med tanke på alla arbetsryttares vikt, stolsits samt förfärligt hårda händer. Inte konstigt att alla hästar bryter ner.

Det är också en väldigt tur att vi har våra fegisremmar (halsringar) annars skulle vi alla ligga och kravla i dirten. VI ska också börja med att alla ryttare över 56 kg måste börja hoppa av direkt efter canter annars går hästarna av på mitten. Om man inte hoppar av kommer man att få betala grova böter. Men om man ser från den ljusa sidan tappar man dock minst 2 kg på hemvägen och kan kanske om man har tur få rida hem från banan och kanske på plastic nästa dag.

Sist men inte minst ska vi anställa folk med hökögon som kan studera alla och ge dom straff om dom inte rider som man borde. De ska också kolla så att alla är nyktra, pigga och glada. Man ska också börja väga in vid grindarna när man kommer på morgonen, göra alkotest, samt visa pass och att du är Svensk medborgare annars får man inte vistan på anläggningen.

Hej och välkommen till den svenska galoppsporten, ha så kul!

Tack och hej :banana:

/ Ledningen
 
Sv: Vikt som Jockey?

Man kan konstatera att det är fler som läser inlägg som Fan läser bibeln.
Det här var faktiskt Lustigt.
Det här var faktiskt helt om bakfoten.
Måste instämma med föregående skribent.
Hahahahaha:rofl:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
450
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej! Jag är en tjej på 16 år och undrar om Längden 160cm samt med vikten 64kg är normalt? Är inte överviktig eller så. Vill bara veta om...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: cirkus
·
Ridning Hej! Jag undrar om jag är för stor för att rida på en Haflinger. Jag är 163 cm lång och väger ca 65 kilo. Är det för mycket för den...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: VincentM
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 349
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp