Bukefalos 28 år!

desiree

Trådstartare
vad är det för vikter som gäller vid galopplopp? använder man mer tyngd vid träning?
 
Sv: vikter

det är väldigt olika vad vikterna i galopplopp är, det bestäms av ett handicap system och hur propositionen är skriven. Enlelt kan man säga att ju bättre häst ju högre vikt! Men oftast är lägsta vikten 50 kg i proffslöp, och 60 i amatörlöp. sen finns det alla variationer upp till ca 75kg (i amatörlöp).
Jag vet ingen tränare som tränar med extra tyngder, oftast är ju vi träningsryttare lite större än jockeysarna och vi använder större sadlar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Besöket i stallet en av veckans höjdpunkter för kompisarna Rickard Andersson Frese och Aurora Leksell. Med hjälp av hästarna får de både...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: Gunnar
·
Dressyr Eftersom det ändå diskuteras dressyren här. Läser endel på t.ex Eurodressage och där har det kommit upp ett nytt ämne för mig. Att många...
2
Svar
20
· Visningar
2 231
Senast: Badger
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 860
Senast: Lhas
·
Övr. Barn Hej! Jag är en tjej på 16 år och undrar om Längden 160cm samt med vikten 64kg är normalt? Är inte överviktig eller så. Vill bara veta om...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp