Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
57.5 igår, mitt mål är 53.4 och jag satte det mest för att det lät bra att halvera ursprungsvikten utan att det blir ett orimligt lågt BMI (lite drygt 21).

Kan knappast dra in på maten utan jag hoppas att ökad rörelse räcker. Min ena ponny är halt och ska skrittas så mycket jag orkar, uppsuttet är okej men jag har valt att skritta för hand.

Så jag, sambo och våra ungponnyer promenerar 30-90 minuter 4-7 dagar i veckan sedan 22/12. Tempo varierar med dagsform och underlag. Tanken är att fortsätta 2 dagar i veckan även efter att ponnyn är friskförklarad (vilket nog dröjer eftersom vi inte lokaliserat skadan ännu).

Sedan pysslar vi även med IVF och skulle det lyckas till slut så lägger jag undan viktmålet och koncentrerar mig på bra mat i första hand.
 
62,5 kg nu

Vill ner till 60 kg, så det är ju endast 2,5 kg. Hoppas att det skall räcka med lite mer hjärnverksamhet innan jag äter. ;) Att jag ökat 2 kg tror jag mest är för att jag har minskat på grönsakerna och tagit mer potatis/pasta/ris när jag äter. Mest för att jag kommer ha tight ekonomi framöver.. varför är grönsaker så dyyyrt??!
 
Jag är med igen!
Vill väga under 60 när jag gifter mig i augusti :D

Vägde 63,5 när jag vägde mig häromdagen. Trist, eftersom jag var nere på 60,8 några veckor innan jul, men det var när jag varit sjuk :p
 
Jag är med. Har ätit bläkmycket under jul och fluffat till mig.
Jag tänker inte väga mig så mycket till en början utan mer ha som mål att inte balla ur och hetsäta(äta för mkt)
 
Jag har som mål att väga över 45 kg. I somras vägde jag mindre än 43 och mådde inte så bra. Har sedan dess börjat äta glutenfritt och slutat med minipiller för att se om det kan hjälpa. Mår bättre och har gått upp ett par kg, men skulle gärna gå upp ett par till.
 
Jag har ätit upp mig 15 kg i höst. Tror dock ett medicinbytet har gjort sitt då den nya kunde öka aptiten. Så nu blir det att äta regelbundet och bra kost!
 
Kanske ska joina även denna tråd. Var duktig för något år sedan och gick ner 10 kg med hjälp av viktväktarna. Tycker egentligen att det är kul att vara aktiv, dansar och har häst osv. Tyvärr stillasittande jobb men jag försöker stå upp när det är möjligt. Senaste året har dock varit lätt kaotiskt och mental stress har resulterat i att vi av lättja och tidsbrist ätit mycket skräpmat och tid och ork för träning osv har varit typ obefintlig... Från de 10 kg som jag gick ner har jag nu gått upp typ 20 fasansfulla kg... nästa vecka börjar jag med ett program som heter c9 som ska kickstarta kroppen litegrann. Dansa gjorde jag förra veckan också för första gången på över ett år så nu är det bara att hålla i det!
 
Hej igen allihopa :) Jag ligger på 60 kg nu, har legat på 58-60 typ under hösten. Struntade i dieten någon vecka under jul-nyår och njöt av allt gott. :d

Har kört igång igen i måndags, tillbaka till mina varierade matlistor och kaloriräknande på 1400kcal, det är skönt! Kroppen gnäller lite över att den saknar sockret, speciellt när min kvinnovecka valde att den ska komma exakt i måndags när jag körde igång igen :cautious: Botade det med att äta (inräknade) chokladbollar och apelsin igår. Vilken fröjd.
 
Ett tips är frysta grönsaker, dels är det erbjudande på det ibland och ganska ofta är det billigare. Och handla efter säsong, mer rotfrukt under vintern tex.
Jo jag brukar köpa frysta grönsaker emellanåt, men är det verkligen så mycket billigare? ..... Kanske borde kolla på billigare märken, är tex ica basic grönsaker sämre på något vis?
 
Joinar jag med! Efter att under flera år tänkt gå från 64-62 kg velat gå ner till 58 så hände det, utan minsta ansträngning typ. Har alltid trott att tappad aptit var en myt, men det kunde visst hända?!! Var nere på 55,5 ett tag men det var efter lite sjukdom. Idag stod vågen på 66,7. Men siktar på att äta mer riktig mat istället för godis.
 
Jo jag brukar köpa frysta grönsaker emellanåt, men är det verkligen så mycket billigare? ..... Kanske borde kolla på billigare märken, är tex ica basic grönsaker sämre på något vis?
Den skillnad jag märkt på ex euroshopper är att det är större och ojämnare bitar, smakskillnad tycker jag inte.
 
Bra initiativ :up:
Jag är med i år igen och ger inte upp min ofantligt långsamma viktnedgångsresa ;)

Om jag ser tillbaka på 2015 så har jag bara gått ner 1 kg över hela året - men över sommaren så gick jag långsamt UPP 2 kg som jag har gått ner igen nu under hösten. Så summa summarum så är det iallafall NED och med det får jag vara nöjd...

Nytt år = nya tag!!
 
Jag kan också joina! Jag har några kg att gå ner innan jag är bekväm. Men jag måste bara lära mig att äta rätt mat, jag lever på skräpmat! som vanligt.... Jag promenerar typ 20-25 km 5 dagar i veckan, så motion får jag, blir mindre på helgen - kanske 10 km i snitt per dag. :up: Får äta runt 2500 kcal per dag enligt mitt aktiveringsarmband, så jag borde kunna hålla mig till 2000 på vardagar och lite mindre på helgen. :laugh:
 
Jo jag brukar köpa frysta grönsaker emellanåt, men är det verkligen så mycket billigare? ..... Kanske borde kolla på billigare märken, är tex ica basic grönsaker sämre på något vis?
Har du Matpriskollen? Appen alltså, det är ganska smart att kolla erbjudande där tycker jag. Kollade snabbt och såg att Ica tex har fryst broccoli för 10kr denna veckan, då kan man ju köpa några påsar så att det räcker. Framförallt hållbarheten tycker jag är fördelen med de frysta, men jag köper mycket färskt också.
Det var också bra pris på tomater och äpplen, tomater håller ganska länge i kyl och äpplen håller också länge.
 
Hur går det för er?

Jag är mest äcklad av mig själv. Jag har ätit normalt sedan 1/1. Tagit en portion, ätit bra med grönsaker och undvikit sötsaker. Jag har på tio dagar tappat 3 kg. Då har jag inte börjat träna/motionera något direkt.
 
Jag får väl också skriva upp mig, har legat lågt ett par år med viktnedgång. Inte haft tid och ork. Gick ner 14 kg förra omgången, hade några ynka kg kvar till BMI inom normalspannet. Gick väl upp tre kg rätt snabbt när jag slutade räkna och nu under hösten har det smugit sig på tre till. Min kost har varit helt horribel med godis och kakor så det liknar ingenting. Bara att vara tacksam för att jag inte gått up mer, men fasen vad jobbigt det är att inte få äta sina bullar. Men 10 kg hade varit skönt att bli av med under året.

Mer tankeverksamhet kring vad jag stoppar både i kundvagnen och munnen är en del och den andra är träning. Kommer att ha ett fast schema på jobbet under våren och det borde innebära bra möjligheter att planera min tid. Sen får vi se hur det går på nästa jobb.

Vill egentligen inte alls skriva in mig för det blir mycket svårare att fuska då ;)
 
Jag är generellt sett emot "nytt år nya tag" men jaja, här kommer jag ändå!

Har gått upp typ 2 kilo sen början på året och skulle vilja bli av med dessa samt 5 kilo till. Ska börja kaloriräkna efter höstterminens tenta är skriven (fredag). Anledningen till att jag inte börjar innan är att jag dels inte har tid, sen inte har någon matvåg och också för att jag inte orkar engagera mig i det under tenta-pn. Under denna vecka får målet vara att äta 3 ordentliga mål mat och undvika godis och chips.

Metoden jag ska använda är gammal hederlig kcalräkning jämte min vanliga träning. Försöker alltid träna minst 3 dagar i veckan, gärna 5. Blandar styrketräning och konditionsträning. Hade tänkt lägga mig på 1800 kcal och inte vara stenhård med smör och olja så kommer säkert landa på 2000. Går jag inte ner under första månaden på det får jag dra ner lite mer. Är inte någon stress eller press utan ett långtidsprojekt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag undrar vilka möjligheter det finns att styra vad som visas på skärmen under ett möte. Alltså inte vad som delas, utan vad som kan...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
810
  • Låst
Fritid Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 021
Senast: Cambrie
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 934
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp