Bukefalos 28 år!

Viktvojlock

L

Lennug

Hej! Jag håller på med disstansridning.. Och har nu kommit till dom högre klasserna, Där är det en min.vikt gräns på 75kg. int.nat. tävlingar inklusive sadel. Jag kommer inte upp i den vikten tyvärr, men har använt blytyngder, fastsatta på sadeln. Men det är ju enklare att ha en viktvojlock under istället. Då kan man ju variera vikten so man tycker.. Har ni några ideer var jag kan få tag i en sån här i Sverige?.. Även blyvikter.. Tacksam för svar snarast.. mvh. Gunnel och hästen Sven.:confused:
 
Sv: Viktvojlock

Hej!
Jag rekommenderar att du måttbeställer en viktvojlock hoss din lokala sadel eller läder makare, de är busenkla att sy jämfört med vad dessa vanligtvis arbetar med. Varför jag tycker detta är för att den skall passa din distanssadel som skiljer sig avsevärt från en löpsadel. Dessutom blir det både billigare och du kan få den med anpassade blyfacks placering. Tänk på att de som används under galoppsadlarna är anpassade att användas på ett helt annat sätt än det du avser. Sadlarna ligger längre fram på hästens rygg och ligger kanske bara på hästen under en halvtimme!

Blyt kan du få tag på hoss en plåtslagare, bly är redan dyrt i sig, men att köpa det i hästshoper gör inte saken bättre. Plåtslagare brukar vara bussiga att även stycka upp blybitarna i lämpliga storlekar (efter facken eller efter specifika vikter kanske?) sedan är det bara att antingen anteckna hur tunga bitarna är, eller satsa på standard storlekar, typ 1kg och ½kg.

Lycka till!
 

Liknande trådar

L
Utrustning Hejsan alla Bukare!! Vet någon av er var man kan få tag i en viktvojlock, här i Sverige.. Rider distans, och i dom internationella...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: lill_flesky
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 849
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp