Vilka är egentligen gratiskanalerna?

bettysmatte

Trådstartare
Fick precis en TV med inbyggd digitalbox av mamma och pappa. Måste skaffa bättre antenn, för den dåliga takantennen vi har blir det inte bra mottagning med. MEN vilka kanaler är det jag får in sedan? Är det bara TV1, TV2, Kunskapskanalen och Barnkanalen? Jag trodde att det var fler, men det är bara dessa som verkar dyka upp när man gör kanalsökning. Eller, ja, det dyker upp MÅNGA. Men de är ju krypterade, så självklart inte gratis.
 
Fick precis en TV med inbyggd digitalbox av mamma och pappa. Måste skaffa bättre antenn, för den dåliga takantennen vi har blir det inte bra mottagning med. MEN vilka kanaler är det jag får in sedan? Är det bara TV1, TV2, Kunskapskanalen och Barnkanalen? Jag trodde att det var fler, men det är bara dessa som verkar dyka upp när man gör kanalsökning. Eller, ja, det dyker upp MÅNGA. Men de är ju krypterade, så självklart inte gratis.
TV 4 och TV 6 är väl också gratis.

Ha ha ha trea på bollen :D
 
Har inte sett till dessa alls under kanalsökning, faktiskt... Men TV4 hade jag gärna velat ha, så jag hoppas på att få in den då med bättre antenn :) !
 
Inte säkert du behöver byta antenn. Jag bytte bara den lilla dosan som sitter på antennen. Sen funkade det bra igen.
 
Det påverkar inte möjligheten att faktiskt se kanalerna, var min poäng.

Jag har betalat sedan jag flyttade hemifrån men vill man inte så _går_ det fortfarande att se.
Tills radiotjänst kommer och knackar på ;) Jag tror tv-affärer måste anmäla till dem när någon köper en tv eller digitalbox osv
 
Tills radiotjänst kommer och knackar på ;) Jag tror tv-affärer måste anmäla till dem när någon köper en tv eller digitalbox osv

Du behöver inte legitimera dig när du köper TV eller Box och betalar utan delbetalning.

Eller när du köper begagnat.

Jag tycker alltså inte att man ska låta bli att betala licensen men det är inte så svårt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Det finns ju så otroligt många hundraser. Hur valde ni vilken ras ni skulle skaffa? Hur gick tankarna? Fördelar/nackdelar? Stämde...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 334
Senast: Tiger tok
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 078
Senast: Qelina
·
Övr. Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 340
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp