Bukefalos 28 år!

Vilka här tävlar i Agility??

hej! jag skulle också vilja veta mer om agility!Inte för att jag har några planer på att starta men ändå.... :rofl:
 
Okej då förstår jag.. Jag har gått helt över till körningen, har inte ridit på stora hästen på 2 mån säkert. Det får syrran göra. :) HUr många shettisar har du då?
 
ME ME ME ME!!
Fast träningen har legat lite lågt just nu. Och vi får se hur mycket jag orkar detta år. Är på tjocken.... IGEN!!

Vilka kommer 16 maj till Strömsätra??? Dvs hem till mig. Jag hoppas det kommer lite folk hit, skulle vara så JÄTTEKUL!!
 
Grattis kankse man ska säga då. :) Jag kommer nog inte den 16 maj. :smirk: Vet inte om jag har nån som kan köra. Men på km:et hos dig kommer jag garanterat, ska försvara mina pokaler. :D Kommer du på km hos oss?
 
Vilket datum var det??? Minnet är bra men väldans kort......

Synd att du inte kan komma 16 maj.
Hoppas det kommer lite anmälningar, vad jag vet så har det inte gjort det än! Trist....
 
11 septemer ska det vara hos oss. Föressten åkte du på träningen för Crister Pålsson? Jag fick förhinder. :smirk:
 
Mja du 11 september.... magen kan vara lite för stor då.... :D. Lite synd om Touch att behöva dra en massa xtra vikt *fniss*. Vi får se vad bebisen har tänkt sig, litet kryp in (liten mage) eller lyxvåning (jag kommer inte att kunna röra mig!

Maaaaaaaaaaan kan väl säga att jag oxå fick förhinder. Veckan innan så hände en liten olycka, och det är DÄRFÖR jag letar nya hjul till min vagn..... serrö.
 
Jaså.. Då får vi hoppas på ett krypin. :) Hur är det med Moses då? Visst kallas han så? Och hur är det med småttingarna?
 
Moses mår kanon!!! Fått en kanoners hovis, som verkar ha bra koll på saker och ting.
Moses vrider ena bak när han går, så nästa gång ska vi prova special skor. Min andra hovis påstod att det inte gick att göra något åt. Men denna hävdar att det går!!! Givetvis går det inte att ändra vinklarna, men man kan upphäva vridningen. För nu belastar han fel på högerbak, och det kan ge förslitnings skador......

Hingstarna mår kanon. Gör lite halvhjärtade försök att sälja dom. Har ingen brådska, så jag är KRÄSEN!!! Revelj hoppas jag sålt.
Hannibal.... mja vi får se. Kanske slutar med att jag behåller honom i alla fall. :D

Men Revelj trivs inte här. Lite som tjuren Ferdinand.
"Ska du inte leka men dom andra hingstarna?"
"Nääääääää jag triv bättre här och ligga och sova i solen!"
Han är inte alls med och leker, söker sig undan hela tiden. Blir överlycklig när jag kommer och pillar på honom. Han är en charmör som ska ha ALL uppmärksamhet! Annars får det va!
 
Nää. Jag hittde en hovis i grannbyn.
Men det är alltid bra och ha lite telefon nummer till olika hovisar. Så nummret har jag sparat!
 
Har en shettis som skulle ÄLSKA det!
MEN hon är inte stamboksberättigad och därför verkar det ju inte vara så att jag skulle kunna få ställa upp med henne i nån tävling.. :(
Utkastad från alla tävlingar bara därför känns det som.

Finns det inga tävlingar närmare Värmland som man skulle kunna åka och titta på??
Finns det inga tävlingar för "papperslösa" shettisar?? Borde väl vara ett jättebra sätt för att få folk att börja använda sina shettisar, inte bara dem med papper... istället för att de ska gå i hagen och skrota som allt för många tyvärr gör ju.
 
Vad har du varit med på för tävlingar då? Rks som jag är med i kommer att ha nån tävling där shettisar utan papper också kan vara med på, om jag inte minns helt fel.
 
Ska dom? Det vore ju att säga emot sig själva. De skriver ju RKS - verkar för att främja användandet av den stamboksberättigade shetlandsponnyn

Personligen tycker jag att det är bra att bara stamboksberättigade hästar får delta. :)
 
Varför då?
Det är väl BRA om även vi som har ostammade hästar får komma med, det ökar ju intresset för shettisen och även intresset för att ha rasen "ren" och därav vilja ha en stammad.
Jag fanns inte intresserad knappt av rasen när jag köpte min, jag skulle, som många andra, bara ha en sällskapsponny. Men om jag vetat det jag vet nu hade jag köpt en med stam, men nu gjorde jag inte det och ångrar mig såklart, men jag kan ju inte avliva henne bara för att hon är född som hon är!! För att någon en gång varit oseriös nog att avla med en icke godkänd hingst.

Förstår du hur jag menar?
Sedan att man aldrig ska ta föl på en ostammad häst, det är en annan sak, men jag tycker att det är fel att man blir "bannlyst" överallt, det minskar ju användningsområdet så att säga, och DET är synd!!
 

Liknande trådar

Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
164
Senast: Elo
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Fiorano
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
471
Senast: Freazer
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp