Bukefalos 28 år!

Vilka här tävlar i Agility??

I somras tränade jag shettisagiliyt men vi kom aldrig iväg på någon tävling.
 
Jaså, synd. Det som är så roligt. :D Vad har du för shettis/shettisar?
 
Hej. I travstallet där jag jobbar bor i shettis som heter Maja. Jag har ridit in många shettisar men aldrig nuddat vid shettisagility. Hon är 4år och väldigt busig och bråkig. Hon är runt 75cm i mankhöjd och har "löshoppats" 60cm ungefär, det är varje dag när hon hoppar ut ur sin hage för att gå å flirta med storhingstarna så dom blir tokiga. Så just nu går hon i paddock tills vi byggt om hagen. Vad är det för grenar som ingår i shettisagillity.?
 
Man leder shettisen med träns och delta + grimskaft eller med träns och kedjegrimskaft. Man springer banan, snabbast tid och minst fel vinner. Fyra fel för rivning, vägran. Uteslutning om man springer fel väg eller om man själv rammlar omkull :o. Hindrena är ungefär samma som vid hundagility: Broar, vippbrädor, däck som hästen automatiskt ska sätta framhovarna i, lastpallar som dom ska gå över, hopphinder, slalom, och så ska man backa en bit, springa igenom prasselband, gå över pressänningar, gå igenom tält. Listan kan göras lång.
 
har en kompis som har en liten underbar shettis och hon skulle gärna vilja vara med på sånt, men har inte hittat nån tävling eller träning i närheten..
trots att det vimlar av settisar här...
 
Vänersborg, vart ligger det?? Är det en registrerad shettis?
 
tja!!
vänersborg ligger vid vänern. 2 mil norr om trollhättan och 8 mil norr om Gbg...
har hur mycket shettis uppfödare som helst runt omkring.

Ja den lilla pållan är reggad.
Ska iväg med henne i maj då hon ska ställas ut då hon tidigare fått fina poäng så ville vi testa och se hur d e nu.
Hon är bara 4 år så... :)
 
Okej. Vilken regionalförening är ni med i eller kommer att vara med i?
 
Jag tränar bara! Min mini tycker det är skitskoj och hon är duktig för hon är orädd för allt som många andra pållar tycker är jättefarligt!
 
Ja. Inte fixar halvblodena det lika lätt, fast det kräver ju mkt större hinder.. ;)
 
Väst eller syd, jag tror att det är väst. Men i alla fall, dom brukar väl ha nån agilitytävling och så har jag för mig.
 
Lyktas Karamell, svart f:99 e: Watson v. Bunswaars u: Lyktans Jojjo

Frida, skimmel(helvit) f:94 e: Thomas v.d Veldstraat u:Källastrid. Och båda dom tävlar jag i körning, tömkörning och agility och så ställer jag ut dom ibland.

Och så dom två nya. Lilla Vita Pärlan fux m. ljus man och svans. f:03 e: Skäpperöds Rex och Vit Korall svartskimmel f:03 e: Haodo.

Frida: http://groups.msn.com/shetlandsponnyfolk/minaskthstar.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=44

Lyktans Karamell: http://groups.msn.com/shetlandsponnyfolk/minaskthstar.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=38

VitKorall: http://groups.msn.com/shetlandsponnyfolk/minaskthstar.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=104

Lilla Vita Pärlan: http://groups.msn.com/shetlandsponnyfolk/minaskthstar.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=90

Vad har du för shettis/shettisar då?
 
Jag håller inte på med agility men min hingst skulle nog passa utmärkt som agility-ponny. Han är verkligen inte rädd för något. Tyvärr har matte (dvs jag) inte lust att springa runt och leka med honom. :D
 
Okej. Men du håller inte på alls en körning och tömkörning eller så?
 
Jodå. Alla mina är inkörda, inte ettåringen förstås. Vi har två halvblod också, en är inkörd, den andra är bara mycket tömkörd, aldrig satt i vagn.
 
Stona ska ju gå med föl och de andra är för unga, förutom gamle Emil då. Men han har tävlat så mycket i unga dar så nu slipper han sånt. :D

Hingsten ska gå treårstest (ingen körning iofs) och kanske, kanske visas på premiering i höst. Nästa år siktar vi på kvalitén och då är det ju körning. Ska erkänna att jag inte är nåt körfreak heller. Gillar bättre att rida i så fall. :)
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
915
Tävling Jag är lite fundersam kring vad som gäller när otillåtna/karensbelagda substanser påträffas hos en tävlande häst. Någon som vet vad som...
2
Svar
23
· Visningar
1 444
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 788
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp