Bukefalos 28 år!

Vilka lampor är bäst på ridbana?

kopia

Trådstartare
H.ej!

Nu är snart elkabel nergrävd runt ridbanan och jag måste bestämma vilken typ av lampa det ska sitta i stolparna. Ridbanan är ca 60x24 och jag kommer att ha en stolpe i varje hörna. Finns det LED-lampor som klarar att lysa upp så mycket? Eller måste det vara kvicksilverlampor? Ska själva lamphållaren vara öppen eller stängd?
Hur har ni löst belysning på ridbanan?

//Kopia
 
Sv: Vilka lampor är bäst på ridbana?

Jag har en mindre paddock på 20x32m. Där har jag en kvicksilverlampa på ena kortsidan. Det räcker gott. Hade halogenlampa innan, men den lyste mycket sämre.
 
Sv: Vilka lampor är bäst på ridbana?

Väcker gammal tråd....


Vi har halogen som inte är så där lysande bra - har någon erfarenhet av LED-lampor till ridbana?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 078
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 452
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 337
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 730
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp