Bukefalos 28 år!

vilka medel

V

vickis-pajala

efter som våra hästar nu är på bete så har vi bestämmt oss för att spola ur stallet med hjälp av högtryckstvätt för att sedan kunna måla om det ytor som behövs och göra små fix

men då ställer jag frågan vad använder ni för medel för att få bort smutsen ??
 
Sv: vilka medel

har använt vanlig såpa att att skrubba vissa ytor med, ex, där de dreglar foder eller där smutsen sitter extra mycket...
 
Sv: vilka medel

Jag "blötlägger" med såpa men ska testa Yes diskmedel i år som jag har hört ska vara fantastiskt bra. Därefter enbart högtryckstvätt.
 
Sv: vilka medel

ja dette blev ju med andra ord en billig stalltvätt :D

min far skrämmde mig rejält och berättade då det drevs jordbruk och de tvättade ladugården så beställdes det något supermedel från lantmanna som var svindyrt men smutsen förvann
 
Sv: vilka medel

Ja, vi får bort all smuts med enbart mekanisk nötning, antingen med högtryckstvätt eller skurborste.

Jag provade första året att "finskura" min egen box med tillsatser och skurborste, men det var ingen skillnad mot utan.
 
Sv: vilka medel

Målartvätt hörde jag någon som sa skulle vara fantastiskt, har dock inte provat själv.

Jag brukar blanda såpa med vatten i en tryckspruta (en sådan där man pumpar upp ett tryck) sprayar rejält på väggarna där det är som skitigast låter det vara över natten och på med högtrycken dagen efter. Är det riktigt mycket foder rester blir det ett par tag med diskborste
 
Sv: vilka medel

Högtryckstvätt och grönsåpa på dom ställena där smutsen är extra envis!

Mvh Domino_s
 

Liknande trådar

Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
614
Anläggning Jag har en spolspilta med infiltrationsbädd. Det rinner undan som det ska, inga problem, men stanken! Sommartid stinker det värst...
2
Svar
37
· Visningar
2 738
Senast: CaisaCax
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 809
Senast: Linda_A
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 233
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Agria Hundpromenad

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp