Vilka nya sporter har ni, eller vill ni prova?

Jag super gillar flera moment i Mondioring (eller ar en del fran French ring?) Bland annat dar det ligger riktigt gott godis som hunden maste ga forbi :cool: Nar jag i framtiden skaffar en Malle sa maste jag prova.:D
 
Jag super gillar flera moment i Mondioring (eller ar en del fran French ring?) Bland annat dar det ligger riktigt gott godis som hunden maste ga forbi :cool: Nar jag i framtiden skaffar en Malle sa maste jag prova.:D

Hade inte du funderat på rallylydnad? Där har du ju 8-ans frestelser också. Kanske inte helt jämförbart (har inte koll på momentet du nämner :o), men alltid något. :D
 
Jag skulle vilja prova Mondioring eller ännu hellre French ring (så jag kunde åka ner och tävla i Frankrike sen men jag vet tyvärr ingen som tränar French ring i Sverige) med unghunden, dock helst utan det jäkla planket... avskyr det hindret, känns som alldeles för stor skaderisk. :cautious: Gillar däremot att skyddet körs med figuranter i heldräkt, bra för mina lite tyngre hundar, blir inte lika mycket påfrestning på kroppen i de angreppen (inbillar jag mig i alla fall). Och kul upplägg, speciellt mondioring där planen kan se ut nästan hur som helst. :)

Bollvallning (Treibball) verkar också kul.

Nosework är jag definitivt intresserad av, hade anmält mig till en kurs i höst men den blev tyvärr inställd pga för få deltagare så det tänkte jag försöka börja träna själv.
 
Jag har alltid koll :)
Det är inte min klubb, men så vitt jag vet har de kurser och ett gäng entusiaster. Några från min klubb var där på prova-på och det verkar enkelt att dra igång verksamheten :)


Själv skulle jag vilja testa flyball med mina, men tennisbollar är lite för stora för dem... :(
Kan man inte lägga i en liten tennisboll i maskinerna?
 
Ja jag tror Monster skulle gilla det också, men han är så jäkla klumpig (har noll kroppsmedvetenhet, allt bakom nacken råkar liksom bara hänga med...) och jag har ingen koll så jag vågar inte prova det. :p



Det låter jätteintressant!
Hehe, du får kolla med omkringliggande ridklubbar om de har agilityhinder för hästar :D .
Skämt åsido så tror jag att det kan vara bra med modifierad agility för "stora klunshundar" (förlåt Monster!) för att de ska få lite bättre koordination och kroppsmedvetenhet.
Dessutom tränar man ju följsamhet och samarbete på ett sätt som de flesta hundar (utom min saligen insomnade ridgeback) gillar.
 
Angående flyball, är det inte risk att hunden får bollen i halsen och kvävs?
Har en träningskompis vars hund dog på det sättet, inte i samband med flyball men en boll som fastnade. Trots att det var snöre på bollen så gick den inte att få ut :(.
Det hade varit en paradgren för Nikka annars, lite konstigt att det är jättestort i USA - där man till och med avlar fram blandisar särskilt för flyball - men inte har slagit här alls.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 461
Senast: Raderad medlem 120709
·
Övr. Hund Hur viktigt ar det att kissa hogst upp...:laugh: Efter en rejal morgonkiss gick Mandy (bossy bitch med kontroll issues) over till ett...
Svar
18
· Visningar
1 070
Senast: lambero
·
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 294
Senast: hastflicka
·
Utrustning Ar ute efter en sakerhetsvast igen for forsta gangen pa mycket lange och kanner mig allmant vilsen. Vasten kommer inte att anvandas sa...
Svar
7
· Visningar
984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp