Bukefalos 28 år!

Vilka ridläger har ni varit på?

Nån gång på 80-talet var jag på Virestorps ridläger i Vrigstad. Fick ha stallets största häst, ett halvblod som hette Carmen-Cita. Om någon känner till detta ställe så vore jag väldigt tacksam om du vill höra av dig till mig.
Jag var också där på 80-talet! Nanja hade jag någon gång
 
Ingen som varit på läger i Baggå hos Nils Beck??
Var där flera år i rad. Hade Selma första året, Westcott andra året, och Dominette tredje året.
 
Har haft egen häst/hästar hemma hela livet så har inte varit så prioriterat med ridläger, men var på Fenix Park 2003, hade Blaise som vi även hyrde sedan över höst-vinter-vår!

167397_483302709289_2435235_n.jpg

166881_483302809289_1157414_n.jpg


Sedan var jag på ETs Ridcenter Fälttävlansläger 2006 med egen ponny :love: Var även tillbaka och gjorde min praktik där 2009.
74126_452915464289_6746534_n.jpg
 
2001 - ranchens - Lady Molly
2002 - ranchens - Edwin
2003 - ranchens - Tintin
2004 - Marks ridcenter (stuteri MW) - Curry

:love:
 
Tror att det var -99 som jag var på Björkhagen och red Zenta, stället ser dock inte ut att finnas kvar..
Året efter (?) var jag på ett läger som jag inte kan komma ihåg vad det heter/hette (och det är sjukt störigt att jag inte kommer på det..) men jag vet att jag inte var speciellt nöjd med det stället.. där red jag en fjording som hette Jana om jag inte minns fel..

Sen åren -01, -02, -03 (tror jag) jobbade jag som lägerledare på Kvarnbacka Islandshästar.. :)

Åh ridläger :love: jag åkte bara på islandshästridläger (slutade med två islandshästar hemma hos mamma och pappa :p)

Jag var på kvarnbacka. Åren är jag inte säker på men kanske mellan 2005-2007 :)
 
Skall se om jag får åren rätt, hoppas på det.
1999 - Dagridläger på ridskolan Mariedahls gård (häst ovisst)
2000 - Noblesse Ridläger på ridskolan Mariedahls gård
2002 - Pinochio Ridläger på ridskolan Mariedahls gård
2003 - Dolly Ridläger på ridskolan Mariedahls gård
Såhär två år senare, men så himla kul! Mariedahl är/var min gamla ridskola där jag mer eller mindre vuxit upp och Noblesse var en av mina favoriter :love:
 
Jag gick på dagläger på hemmaklubben i början, sen hittade jag och en kompis Borg ridcenter i Vimmerby. Vi var 14 och såg att de hade 15 årsgräns. Så en kväll tog vi mod till oss och ringde för att fråga om vi kunde få komma ändå, trots åldern. Vi skulle förklara att vi var väldigt seriösa, satsade på dressyr och hade börjat tävla osv. Meg lät lite förvånad när hon svarade, men visst fick vi komma. Sen efter vi la på fattade vi varför hon låtit förvånad, vi hade visst ringt på självaste julafton! :o:rofl:
Så dit åkte jag första gången år 2000 och sen blev det mååånga resor dit, flera somrar i rad och på höst och påsklov. Jag hade samma häst på ALLA mina läger där; Kit :love: en fantastisk häst korsning russ/halvblod. Minns att han ALLTID kissade direkt när man kom in i boxen efter ridpassen. Var sååå sugen att få honom till ridskolan när de avvecklade verksamheten, men då hade han nog blivit för gammal... Fantastiskt läger där jag lärde mig massor!
 
Lunnebacken 1996 med min egen ponny Lois (han var därifrån ursprungligen så det var lite kul)
Sjöhästen (numera Sjöstjärnan) 1997, 1998, och 1999
97 hade jag en ponny som hette Natalie och 98-99 Blaise - kan vara samma som @Gabby_Ossi hyrde från Fenix senare kanske? Tror den var född 1993.
 
Lunnebacken 1996 med min egen ponny Lois (han var därifrån ursprungligen så det var lite kul)
Sjöhästen (numera Sjöstjärnan) 1997, 1998, och 1999
97 hade jag en ponny som hette Natalie och 98-99 Blaise - kan vara samma som @Gabby_Ossi hyrde från Fenix senare kanske? Tror den var född 1993.

1990 var den Blaise född som vi hyrde, hon var inte registrerad då utan vi fick själva fixa pass och mätintyg eftersom jag ville tävla lite.
 
@EnLitenAnna
Jag var -92 (tror jag) på Gunnorp.
Då fanns Funfair där, en butter fransk tjej hade henne, och den enda svenska jag hörde henne säga var "Funfair dym hest".
Jag red en skäckvalack som hette Cheyenne.

Har även varit två år i Malexander, men lite som outsider (red med på uteritter men inte lektioner) då vi lånade ut en av våra hästar till lägret, plus att min lånehäst skulle föla där.

Det jag minns som vuxen var att det egentligen var rätt hård stämning mellan deltagarbarnen, på ett läger ren jävla mobbning mot en tjej. Jag var en mespropp på elva-tolv år då, och var livrädd för de tuffa Stockholmstjejerna.
 
Jag hade också, som en annan skrev, hästar hemma under uppväxten så det blev inte så mycket ridläger för min del heller men var två somrar på Hästkullen i Valdemarsvik :). 1999 hade jag en 28 årig ponny vid namn Kanton (hade eg. fjordingen Nicke först men då det kom en deltagare till och jag vägde minst fick jag ta den äldsta hästen ) och 2000 hade jag hela veckan Nicke. Eftersom ridlägret skulle lägga ner i slutet på samma sommar så köpte vi Nicke som då var 21 år, min älskade vän i många år innan han lämnade mig nu i våras 37 år gammal :love::love:
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 396
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 572
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 705
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 218
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp