Bukefalos 28 år!

Vilka ridläger har ni varit på?

1994 var jag på Grällsta och red Teddy. Helt underbar och jättesnäll när man väl hade tränsat. ;) Ville hyra honom efteråt men han var redan upptagen så vi hyrde Pripps istället. De såg nästan likadana ut men pripps var inte alls speciellt snäll.

Lägret i övrigt var inte så mycket att hurra för heller..
Teddy gick i samma grupp som mig. Pripps hyrde vår ridskola en säsong, blev faktiskt min favorit på ridskolan. Vad olika det kan vara :)
 
Ranchen verkar ha varit rätt poppis "förr".

Tror dock det gått sämre för dom de senaste åren.

Tänk vad många läger det finns runt om i sverige!!

Är dte verkligen ingen som varit på Klinte eller vedbändes?

Jag har varit på Klinte - Hade två hästar. Fick en såå lugn och trygg som hette Sillen men så fick en annan tjej som var rädd honom och jag fick ett nervvrak till arab som jag förträngt namnet på...
 
Jag har varit på Vedbände! Var på läger 2002 och 2003, sen jobbade jag somrarna 2004, 2006 och 2007 :)

Är annars "uppväxt" på Vissmålen i Huskvarna, min hemmaklubb och ridskola där jag hängde 1996 - 2009 ungefär, var även på några läger där :)

Träffade du på någon fjordkorsning på Vissmålen då? Min gammelhästs "barnbarn" skulle stå där ungefär under den tiden någon gång!
 
Jag var på Stall Sjöhästen -94 och -95 om jag inte minns fel (kan ha vart -95 och -96). Tror att hästarna hette Blanko respektive Balisto. När jag googlar verkar det som att det heter Sjöstjärnan numer.

Sjöhästens var jag också på typ 92. Hade Robban (Roberttina) och Katitzi
 
Nån gång på 80-talet var jag på Virestorps ridläger i Vrigstad. Fick ha stallets största häst, ett halvblod som hette Carmen-Cita. Om någon känner till detta ställe så vore jag väldigt tacksam om du vill höra av dig till mig.
 
Jag red Carmen-Cita en lektion hösten 1990. Sedan var jag inte i Virestorp förrän mitten av 00-talet då det fanns islandshästar där.
 
Jag red Carmen-Cita en lektion hösten 1990. Sedan var jag inte i Virestorp förrän mitten av 00-talet då det fanns islandshästar där.
Träffade du Kristina och hennes pappa Valentin? De drev gården när jag var på ridlägret och under de närmsta åren när jag var där ibland under helgerna. Den gården betydde mycket för mig under min tonårstid.
 
Har varit på min fd. hemmaklubbs (ridskolas) ridläger 2008-2013, då har jag ridit olika hästar.
Började faktiskt rida på ovanstående ridläger sommaren 2008, och började på den ridskolan samma höst, haha.

Sen var jag 2012 även på ett ridläger på Gotland, i Lärbro tror jag det var. Hade en häst, nordsvensk f. 1998, som hette Paul. Vilken häst alltså! :love: Så snäll att rida, men ändå framåt, duktig på att hoppa osv.

Nu i sommar, 2015, ska jag kanske antingen till Baståsen eller Sjöstjärnan, vi får se...
Ev. kanske även jobba på någon av dessa. Men det får vi se! :)

177562_215299545260052_1856538049_o.jpg

Paul, som jag red på Gotland :D
 
Åh ridläger :love: jag åkte bara på islandshästridläger (slutade med två islandshästar hemma hos mamma och pappa :p)

Jag var på kvarnbacka. Åren är jag inte säker på men kanske mellan 2005-2007 :)
 
Nån gång på 80-talet var jag på Virestorps ridläger i Vrigstad. Fick ha stallets största häst, ett halvblod som hette Carmen-Cita. Om någon känner till detta ställe så vore jag väldigt tacksam om du vill höra av dig till mig.
Japp, känner till stället pga att jag har jobbat där!!!!
 
Japp, känner till stället pga att jag har jobbat där!!!!
Oj, blir riktigt rörd i hela kroppen när jag läser ditt svar. Har förstått att stället inte finns kvar men vet du var Kristina bor? Det var ett ställe som jag red på under ett par år då de hade ridning under helgerna. Det fanns ju hur mycket hästar som helst på gården. Ett riktigt drömställe för hästtokiga människor. Kom på att det var under sommaren 84 som jag var på ridläger. Du får gärna skriva privat till mig.
 
Oj.. för hundra år sen.
Ett år Skå Ridcenter. Minns inte häst.
Annat år Östervåla Ridklubb eller vad det hette. Red nån grå/borkliknande sak :p
 
1994 var jag på Grällsta och red Teddy. Helt underbar och jättesnäll när man väl hade tränsat. ;) Ville hyra honom efteråt men han var redan upptagen så vi hyrde Pripps istället. De såg nästan likadana ut men pripps var inte alls speciellt snäll.

Lägret i övrigt var inte så mycket att hurra för heller..

var det lilla svarta teddy?
isf stod han på vår ridskola på vinterhalvåret :D
 
Eftersom jag är så gammal var jag på mitt sista ridläger -81 eller -82.
Hann med fyra stycken, två på Hista Säteri i Mariefred, första året hade jag en svart bitsk och elak (tyckte jag som 10-åring) av shettistyp, tror han hette Jonathan, och en new forest med krångligt engelskt namn jag inte minns, hon kallades Grållan och var konstant skimmel eller nåt, svart huvud och grå kropp.

De två åren däremellan var jag på Åby i Norrköping, hade Gold Nugget första året, en vacker fux korsning arab/welsh, och en liten skimmelponny som hette Jingo året efter.
Jättebra ridläger båda två, minns speciellt ridläraren på Åby i slutet av 70-talet, Åsa Berggrund, jag tror aldrig jag lärt mig så mycket av nån ridlärare någonsin som hon lärde oss alla.
 
1994 Stall Sjöhästen hade Narina och Gello
1995 Stall Sjöhästen hade Amigo
1996 Stall Sjöhästen hade Tenor
Jobbade på Stall Sjöhästen år 2000. Red då främst Radon och Gello
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 570
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 718
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 711
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 297
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp