Bukefalos 28 år!

Vilka ridläger har ni varit på?

Var på Stall Ess ridläger 2000 och 2001 (tror jag..).
Hade Silver första året, och Tellus det andra :)
 
Jag är så impad över att ni kommer ihåg årtal och hästar! Jag är iofs gammal så jag skyller på det. De jag kommer ihåg är Ranchen två ggr innan det hette Ranchen, en gång på Mariedahls gård när de precis hade flyttat dit från Ranchen och en gång i Tostared på Eskekärr.

Det sistnämnda var helt vansinnigt! Då tyckte jag att det var ett toppenläger och vi hade jätteroligt men i efterhand som vuxen med egna barn kan jag ju säga att jag blivit vansinnig om mina barn åkt på ett sådant läger. Ledarna var bara 18 år gamla och de hade säkerligen ingen ridlärarutbildning. De hade inte heller körkort men körde runt oss i jeep ändå (visserligen inte på trafikerade vägar). Det var kass mat men det brydde vi oss inte så mycket om eftersom vi hade så kul. Jag kommer ihåg att en tjej bantade och bara åt tonfisk hela veckan.
 
Jag var på Lillbergs ridläger 2001 (KAN ha varit 2000, mina bilder är inte daterade och minnet sviker)
Under lägret så red jag totalt 4 hästar; Nalle Puh, Bibbinette, Piccolo och McKeag.
Annars har jag bara varit på dagridläger på min dåvarande ridskola, samt hjälpt till lite på Taffsnäs i vuxen ålder.
 
Jag var på Lillbergs ridläger 2001 (KAN ha varit 2000, mina bilder är inte daterade och minnet sviker)
Under lägret så red jag totalt 4 hästar; Nalle Puh, Bibbinette, Piccolo och McKeag.
Annars har jag bara varit på dagridläger på min dåvarande ridskola, samt hjälpt till lite på Taffsnäs i vuxen ålder.

McKeag hade jag också! Sen red jag en som hette Bibinette och en svart superhärlig häst som jag tyvärr inte minns namnet på!
 
1992- Stall Trössla, Vagnhärad Hade Gullan
1993- Åby rid och träningscenter Hade Patrik
1995- Taffsnäs, Gnesta Hade Gullfaxe
1996- Gunnorp, Vikingstad Hade Funfair
1997- Taffsnäs, Gnesta hade Munin
 
Träffade du Kristina och hennes pappa Valentin? De drev gården när jag var på ridlägret och under de närmsta åren när jag var där ibland under helgerna. Den gården betydde mycket för mig under min tonårstid.

Släkt till mig :) Nu har jag dock inte koll på Kristina. Valentins bror hade ridskola också
 
Var flera somrar runt 2000 och framåt på Borg ridcenter, säkert tre somrar i rad, sen blev det även höst och påskläger innan stället såldes. Hade Picasso, Schajas, Portos och Plaisir flera gånger, sen red jag även flera andra Jimmy, Amorina m.fl.
Älskade stället och hade till och med en hemsida tillägnad ridlägret :o
Sen var jag som vuxen på samma ägares nya ställe, Megasus, en eller två gånger, hade då Trombia.

Skulle gärna åka på läger igen men det har inte blivit av, kanske skulle man försöka komma iväg framåt våren eller sommaren:idea:

Vedbändes hästar hyrde min första ridskola, gillade Colombine när jag började rida runt -96.
 
AP Häst, Svenljunga. 2008. Red en häst som hette Inka.

Nämen, vad världen (Buke) är litet. Jag var där på läger 99 (tror jag) och hade Inka som lägerhäst!
En riktigt häftig häst som jag nog hade uppskattat mer om jag bara varit lite duktigare :p Vi var hyfsade på dressyr, men på avslutningsdagens hopptävling gick allt i 190 och jag trillade av i ridbanans enda vattenpöl och drog sönder tränset :D
 
Åh :) Inget kort på honom ? hade mycket att göra med hans mamma och mest "mormor" som jag hade i många år!

Inte på datorn tyvärr... och vet inte om det finns någon annanstans heller. Detta var ju definitivt innan jag hade någon digitalkamera. Men vilka var hans mamma och mormor? Jag tror ingen då hade så mycket koll på hans stam!
 
Nämen, vad världen (Buke) är litet. Jag var där på läger 99 (tror jag) och hade Inka som lägerhäst!
En riktigt häftig häst som jag nog hade uppskattat mer om jag bara varit lite duktigare :p Vi var hyfsade på dressyr, men på avslutningsdagens hopptävling gick allt i 190 och jag trillade av i ridbanans enda vattenpöl och drog sönder tränset :D
Åh, vad roligt! Jag har för mig att hon var lite stel när jag hade henne, pga ålder. (Dock inte hundra på det) Men hon var jättemysig och trevlig. :love: Du råkar inte ha något foto?
Haha vilken rolig berättelse! Jag ramlade också av henne vid hoppning, dock på grund av att det gick lite för långsamt..:D Vi hade hoppat ett litet hinder med en pytteliten vattenmatta på lektionen. De första gångerna gick det bra men när vi skulle hoppa det igen så drev jag alldeles för lite så hon stannade helt enkelt. Flög ner för hennes hals och jag minns att jag hann tänka "landa inte på bommarna, landa inte på bommarna!". Det gick dock bra, det gick ju trots allt inte så fort.. :angel:
 
Var på grönåkers farm (då turridning & ridläger på islandshästar) 2001 - 2003. Jag hade Hrimnir de två första åren och sedan hade jag ett fuxsto som hette Elga det sista året. :love:
Dessutom kom jag tillbaka och hade min praktik där i gymnasiet, måste ha varit 2008. Då fick man en häst att rida under praktiken och jag red ett äldre sto vid namn Snòt. Så fin! :love:
 
Yggdrasil!
Jag jobbade också på Stall Sjöhästen sommaren 2000 :), hade hand om de yngsta eleverna. Vad heter du?
/Anja
 
2008 - Träningsläger Billdals ridklubb (kan ha fel på året här)

Jag har varit på ett flertal ridläger på Billdals Ridklubb (hemmaklubben) men har varit för feg för att följa med på andra ridläger med okända hästar. Tänk om jag hade fått en busig liksom :nailbiting:

Mvh, Fegisen :D
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 396
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 572
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 705
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 218
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp