Bukefalos 28 år!

Vilken Binda?

Sv: Vilken Binda?

Tampong :bow: Man glömmer bort det, en gång hade jag helt glömt att jag hade det, det var min kompis som påminde mig att byta :p
 
Sv: Vilken Binda?

Jag använder tampong och brukar klippa av snöret så att det bara återstår en liten bit. Annars kan knuten på slutet av snöret skava hemskt!!
 
Sv: Vilken Binda?

Vad har du för dåliga erfarenheter då? :p
 
Sv: Vilken Binda?

Mamma har nog berättat, men det är svårt att tänka sig det när man inte har upplevt det. ;)
 
Sv: Vilken Binda?

*knapplån*

Är helt klart en "tampongmänniska", använder aldrig något annat någon gång alls...:bump:

Kan däremot INTE anv. vanliga tamponger utan kör enbart med TAMPAX. De är suveräna! Följer med en hylsa i papp till varje tampong som underlättar enormt när man ska sätte dem på plats så att säga. (det är därför de ser så långa ut men det är de inte)
Det är nämligen så att det är det vi ofta gör fel, vi får inte tampongen på rätt plats och då blir det tex. för mkt. snöre som hänger ut.
Tampax fungerar dessutom så att när man tar ut dem så dras de ut på längden och blir smalare, inte så mkt friktion alltså.

Oj vilken reklam det blev :o men jag har lyckats omvända några av mina vänner till TAMPAX och de är mig evigt tacksamma säger de ;)

// M
 
Sv: Vilken Binda?

Precis! Nuförtiden är ju risken för att bindorna ska synas i stort sett noll. Det var verkligen INTE bättre förr, gudars när man gick på högstadiet och var tvungen att nyttja de där centimetertjocka historierna.

Jag hör till dem som bara använder always, libresse är obekväma även om man inte rider och skaviga och läskiga vid ridning.
 
Sv: Vilken Binda?

minternet skrev:
*knapplån*

Är helt klart en "tampongmänniska", använder aldrig något annat någon gång alls...:bump:

Kan däremot INTE anv. vanliga tamponger utan kör enbart med TAMPAX. De är suveräna! Följer med en hylsa i papp till varje tampong som underlättar enormt när man ska sätte dem på plats så att säga. (det är därför de ser så långa ut men det är de inte)
Det är nämligen så att det är det vi ofta gör fel, vi får inte tampongen på rätt plats och då blir det tex. för mkt. snöre som hänger ut.
Tampax fungerar dessutom så att när man tar ut dem så dras de ut på längden och blir smalare, inte så mkt friktion alltså.

Oj vilken reklam det blev :o men jag har lyckats omvända några av mina vänner till TAMPAX och de är mig evigt tacksamma säger de ;)

// M
jag säger detsamma :bow: TAMPAX :bow:
dom känns mycket mer hygieniska då man aldrig behöver ta på själva tampongen med fingrarna (vem tvättar händerna mellan torkning med toalettpapper och insättning av tampong?) och så är dom så mycket lättare att få på rätt plats..
 
Sv: Vilken Binda?

Det låter ju som något väldigt bra:D var kan man köpa TAMPAX i vanliga affärer?
 
Sv: Vilken Binda?

Usch, rida i binda usch

Skulle jag aldrig få för mig att göra, jag rider med tampong ja, annars så rider jag helt enkelt inte.
 
Sv: Vilken Binda?

blondienancy skrev:
snöret kom fel när jag red.... och dettog ONT :crazy:

Men snöret är ju lätt att peta in för att slippa skav... det är ju inte så att man aldrig mer hittar det hi hi;)

// M
 
Sv: Vilken Binda?

hahaha skrev:
Det låter ju som något väldigt bra:D var kan man köpa TAMPAX i vanliga affärer?

Tyvärr inte i alla affärer...men många av de större ica och b&w och såndana har dem. Annars kan de finnas på typ kicks osv. där det finns mkt. hygienartiklar och annat för kroppen. Jag får leta lite ibland så när jag hittar dem köper jag flera paket.

// M
 
Sv: Vilken Binda?

minternet skrev:
Men snöret är ju lätt att peta in för att slippa skav... det är ju inte så att man aldrig mer hittar det hi hi;)

// M

visst ^^
men förra gången så sa jag till mig själv, aldrig mera tampongnär jagrider och.... ja, jag e lite envis.. :p
 
Sv: Vilken Binda?

Stackars oss tjejer... ibland vill man vara kille för att slippa mens....Jag själv vet inte vad jag använder när jag rider... tror det är libresse....men bindan känns alltid så smal så att man får känslan av att den ska vika ihop sig och liksom glida upp.... jag kanske sitter för brett:rofl:
 
Sv: Vilken Binda?

jag kunde inte ha tampax. dom läckte. med en gång nästan då dom (iaf några år sedan) mest utvidgades på längden och inget på bredden = värdelöst.

liten varning till folk bara. :angel:


sen för några år sen såg jag på PLUS, libresse var den sämsta bindan alla kategorier, always och ett märke som inte finns längre var bäst i form av skydd.

ett annat tips: menskopp :idea:
 

Liknande trådar

Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 602
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: fio
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
1 082
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Jag fick tag på ett par helt underbara skor till mycket bra pris häromdagen 😍 Problemet är att de börjar skava redan efter ett par...
Svar
10
· Visningar
856
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp