Bukefalos 28 år!

Vilken Binda?

K

Karroo

Har ni något tips på en bra binda att rida i???det bara skaver.:confused: :crazy:
 
Sv: Vilken Binda?

Karroo skrev:
Har ni något tips på en bra binda att rida i???det bara skaver.:confused: :crazy:

Gärna en billigare, typ ICA, som inte känns så plastig och så Barnolja. Det smörjer och gör att huden blir skyddad från både friktion och mens.

Hälsning Maja
 
Sv: Vilken Binda?

Jag använder libress vanliga tunna, de går bra men always som är mer plastiga skaver järnet. De bästa är de tjocka, luddiga som fanns i mitten av 90-talet innan tekniken går frammåt till supertunna. Tror sådana fortfarande säljs på apoteket(?).
 
Sv: Vilken Binda?

Jag skulle också föreslå tampong, men det är ju inte alla som kan ha det tyvärr annars är det super :bow: Man glömmer totalt bort att man har mens över huvut taget.
 
Sv: Vilken Binda?

*Gotlandsrusset* skrev:
Tampong. Smidigt, känns inte o du slipper känslan av att gå omkring med en blöjja.

Alla kan inte använda tampong, och då får man hålla till godo med det näst bästa och försöka hitta bästa lösningen där.
 
Sv: Vilken Binda?

Álin skrev:
Jag skulle också föreslå tampong, men det är ju inte alla som kan ha det tyvärr annars är det super :bow: Man glömmer totalt bort att man har mens över huvut taget.
Om inte snöret hamnar fel :angel: Då får man skav av det i stället:crazy: :o
 
Sv: Vilken Binda?

Använder oxå libress för jag håller med om att always skaver. Såg just att Always hade ändrats så jag köpte en förpackning men har inte hunnit testa än. Bra tips med barnolja.
 
Sv: Vilken Binda?

Prosit skrev:
Om inte snöret hamnar fel :angel: Då får man skav av det i stället:crazy: :o

Ja, jo :crazy: Om det skär in emellan också :eek:
Fast fördelarna överväger nog nackdelarna för mig iaf :)
 
Sv: Vilken Binda?

tampong :idea:
men om det inte funkar för dig skule jag prova libresse tycker de var bra :)
 
Sv: Vilken Binda?

Fy för mens när man rider:(

tampong är toppen. annars är dom tjockaste bäst-
 
Sv: Vilken Binda?

Använder Always, tvärt emot alla andra:smirk: :confused:
Tamponger är tyvärr inget för mig & tycker inte att libress stannar där jag har satt den:mad:
 
Sv: Vilken Binda?

tampong funkar bäst för mig... man märker den inte, tyvärr så kan inte alla ha det ju
 
Sv: Vilken Binda?

Álin skrev:
Jag skulle också föreslå tampong, men det är ju inte alla som kan ha det tyvärr annars är det super :bow: Man glömmer totalt bort att man har mens över huvut taget.

Man glömmer jo lätt att man har mens, men ack så bra skydd! Avskyr att gå med tanken att nån ser att jag har binda på mig och så "klottar" de inte lika mycket när man har propp i hålet! :D
Men som sagt, alla har olika smak och tycken men jag har helt övergått till tampong/trosskydd och använder sedan libresse nattbinda. Dessutom gillar jag libresses "hygienlappar" att putsa med vid varje byte! :idea:
 
Sv: Vilken Binda?

MizSaab skrev:
Man glömmer jo lätt att man har mens, men ack så bra skydd! Avskyr att gå med tanken att nån ser att jag har binda :idea:

OJ oj oj! Du skulle varit med förr, när bindorna var 10 ggr tjockare än idag (minst känns det som!). Om de åkte minsta lilla snett i ridbyxorna så blev det en bulle. Dagens bindor skulle man kunna vika tredubbla och lägga bakom ena skinkan och ingen skulle se dem genom byxorna (nästan). *låter som en gammal tant, men allt var faktist inte bättre förr!*
 
Sv: Vilken Binda?

Tvärt emot alla andra här (verkar det som) tycker jag att Libresse skaver mer än Always..:crazy:
 
Sv: Vilken Binda?

Balder skrev:
tampong funkar bäst för mig... man märker den inte, tyvärr så kan inte alla ha det ju


jag använder annars mest tampong men när jag rider... nej tack, en gång kom snöret fel och det tog ONT!!!! :( :(
 
Sv: Vilken Binda?

tampong är ju bäst helt klart. Men ska man ha binda så är nya Always bra tycker jag. De gamla var inte så värst bra, men de nya är riktigt sköna för att vara bindor.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 104
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
774
Senast: valy
·
Hästmänniskan Är det någon som har tips på turridningsställen som också passar vana ryttare? Är så himla sugen på att få rida ut men det känns som...
2
Svar
35
· Visningar
1 734
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp