Bukefalos 28 år!

Vilken färg har vår häst?

Sv: Vilken färg har vår häst?

:rofl: Jag såg inte hästen till vänster i bild och tänkte förskräckt att din skimmel hade blivit BRUN! :D

Och jag insåg att det BARA va två hästar på bild. Den "tredje" va bara stammen på granen :angel: :rofl:
 
Sv: Vilken färg har vår häst?

Nej, det är ändå en avblekbar skimmel, eftersom den blir ljusare från år till år. Alternativet skulle isåfall vara att den är någon sorts konstantskimmel (vilket den inte är) En konstantskimmel är ljusare på kroppen och har grundfärgen kvar på huvudet, benen och skyddshåren. Konstantskimlar kan vara antingen brunskimlar, rödskimlar, svartskimlar etc. Den korrekta benämningen på en avblekbar skimmel däremot är bara skimmel (oavsett om den är grå eller vit). (Hästens färger och tecken av Bo Furugren; en mycket bra bok :) :angel:)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sportbladet har tagit del av en mängd bilder som avslöjar hur flera toppryttare i dressyr sätter för högt tryck i munnen på sina hästar...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: Gunnar
·
Avel Skimmlar har ju större risk att få tumörer/melanom/knutor. Men, ni som har bättre koll på färger och genetik än jag, är det bara...
Svar
17
· Visningar
1 187
Senast: AbCdE
·
Kläder & Bli fin Jag funderar på att färga en klänning röd (från blå). Problemet är att jag bor i lägenhet och känner mig inte helt pigg på att köra den...
Svar
11
· Visningar
767
Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 544
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Agria Hundpromenad

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp