Bukefalos 28 år!

Vilken färg har vår häst?

Harbor

Trådstartare
Pinsamt, men vi vet inte vad vår hästs färg heter. Veterinären skrev skimmel, men är den det? Med så mörk man och svans. Se profilbilden.
 
Sv: Vilken färg har vår häst?

v.php



Få se om det blev en bild...
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken färg har vår häst?

Jag tycker då också att den ser ut som en skimmel :)

Konstantskimlar har ju alltid mörk man och svans, men de har mörkt huvud och mörka ben också. När jag tänker efter tror jag att det fanns en häst på ridskolan hemma som var avblekbar skimmel med mörk man och svans, så det verkar finnas :)
 
Sv: Vilken färg har vår häst?

Jo, det skulle jag påstå är en skimmel. Är inne på samma spår som Bison, gråskimmel.

Jättefin häst :laugh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken färg har vår häst?

helt klart en skimmel. Avblekbara ändrar färg på taglet också vad tiden lider
 
Sv: Vilken färg har vår häst?

Jag tycker då också att den ser ut som en skimmel :)

Konstantskimlar har ju alltid mörk man och svans, men de har mörkt huvud och mörka ben också. När jag tänker efter tror jag att det fanns en häst på ridskolan hemma som var avblekbar skimmel med mörk man och svans, så det verkar finnas :)

Jag har en avblekbar skimmel med mörk man och svans.

Hälsning Maja
 
Sv: Vilken färg har vår häst?

Jag har haft en gråskimmel men den hade vit man och svans. Vet inte om dom kan ha mörka.
Så jag tror att du har en avblekbar skimmel.
Otroligt snygg häst btw! :love:
 
Sv: Vilken färg har vår häst?

Hur får man förresten in bilder så att de syns här i forumet direkt?
 
Sv: Vilken färg har vår häst?

Ja, min blebv inte vidtare i taglet förrän de sista två åren. Är 13 nu. Tar olika tid, men avblekbara skimmlar blir vitare. Däremot går det olika fort.
 
Sv: Vilken färg har vår häst?

Du har definitivt en avblekbar skimmel :)
Min ponny såg likadan ut förr. Idag är hon 12 och är mer eller mindre helt vit, förutom manen som fortfarande har en del grått i :p

Har nog inga bilder från när hon var yngre på dator... Va innan det blev digitalt haha :D

( Fick nu lust att skanna in gamla bilder... ) :angel:
 
Sv: Vilken färg har vår häst?

Om han har bleknat med åren så är han med stor sannolikhet avblekbar skimmel. ;)
 

Liknande trådar

Avel Skimmlar har ju större risk att få tumörer/melanom/knutor. Men, ni som har bättre koll på färger och genetik än jag, är det bara...
Svar
17
· Visningar
1 187
Senast: AbCdE
·
Kläder & Bli fin Jag funderar på att färga en klänning röd (från blå). Problemet är att jag bor i lägenhet och känner mig inte helt pigg på att köra den...
Svar
11
· Visningar
767
Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 544
Senast: Fiorano
·
Träning Utbruten diskussion från forumet Dressyr, om hur hästens ansiktsuttryck och fysiska reaktioner kan se ut under träning/ansträngning...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 168
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp