Bukefalos 28 år!

Vilken fullblodshingst har bäst gångarter?

Sv: Vilken fullblodshingst har bäst gångarter?

Jag har med en Be my chief avkomma, jättebra gång;)
 
Sv: Vilken fullblodshingst har bäst gångarter?

Jag köpte en galoppör efter Island Reef att ha som ridhäst. Hon hade mycket bra gångarter (gick senare MSV dressyr) och galopperade tydligen bra på träning. Däremot saknade hon visst löphuvud ...


ååh har du ngn bild på henne? har nämligen ett sto född 02 efter Island Reef :) Hon stämmer rätt bra in på beskrivningen om ditt sto förutom de där med att ha gått MSV dressyr. :)
 
Sv: Vilken fullblodshingst har bäst gångarter?

Haha, vad lustigt! Jag frågade precis efter bilder på din häst i en annan tråd ... PM:ar dig.
 
Sv: Vilken fullblodshingst har bäst gångarter?

*kl*

min stallägare har ett fullblod efter Spectacular Tide och han har verkligen fått lovord från ett flertal tränare som ägaren tränat för om dressyr (fast hon är hoppryttare och vill använda honom till hopp/fälttävlan).

Dock kanske ingen stjärna på banan under den tiden i hästens liv.
11 starter och en 1 och en 2 placering, ca 40 000kr insprunget.. men det kan ju bero på mycket det också!

Trevlig häst i alla fall, snäll men lite lat och "gå påig"... eller "halvblodshjärna" som jag skulle kalla det :angel:
 
Sv: Vilken fullblodshingst har bäst gångarter?

Kul attt höra, jag gillar honom verkligen och tror att han kan ge väldigt bra ridhästar (jag vet ett par). Han har storlek och gång och har dessutom trevligt temperament som han nedärver. jag vet att det finns avkommor som hoppar mkt bra också!

Jag har nog sagt det förr men det finns en hingst som hette Precipitation som var far till bla den legendariska fullblodshästen Furioso som ligger bakom så många bra ridhästar i världen.

I alla stora rejäla fullblod jag har träffat på (eller ägt själv också) med bra gång och samarbetsvilligt temperament så har han funnits:idea: Han kallades något med "gentle giant".

Han finns även bakom ST. Nu föddes P 1933 så han ligger långt bak, men jag har sett hans påverkan många gånger och väldigt tydligt i fullblodsfamiljer där han funnits hos något sto och alla av just hennes avkommor har fått dessa egenskaper, medan halvsystrarnas avkommor inte fått det (de har haft andra pappor o därmed linjer) osv.

Ang diskussionen om fulllbod med gång:idea:
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 530
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 974
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 328
Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 634
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp