Bukefalos 28 år!

Vilken hingst rekommenderar ni?

B

Brandklipparen

Hej! Har ev tänkt betäcka mitt ridponny sto. Hon är e Prince River xx och u New forest. Hon ser ut precis som Price River, alltså som ett fullblod i miniatyr.
Det finns inget att klaga på exteriört sätt, hon är välbyggd, högställd och med ett bra påskjut. Rätt skarp i temperament o divig. Men detta är något jag tycker är positivt till viss del. Det är tänkt att avkomman ska bli hopphäst och en lika bra sådan som sin mor.

Nu till frågan.
Vilken hingst rekommenderar ni att jag ska använda vid en ev betäckning?
Vill att avkomman ska bli häst, alltså är det inte aktuellt med en rp.hingst.
Hon är ca 150, smäcker i typen.

Hingsten bör lämna stora avkommor och ha en bra hoppstam, trevlig etc.

Så om ni har några tips, förslag eller egna erfarenheter. Dela med er! :)
 
Sv: Vilken hingst rekommenderar ni?

Jag har också en litet Prince River-sto på 150 cm och lik sin far! Planerar att betäcka henne med en PRE-hingst i vår.
Hon är väldigt fin exteriört o rör sig bra. Men, tempramentet... Jag hoppas att kunna dämpa tempramentet lite till avkomman ;) Tror och hoppas på att denna kombination blir lyckad.
 

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 735
Senast: Kisseninan
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 563
Avel Jag ska ev betäcka fullblodsstoet nästa år. Det är en 10åring (2006)som gått löp från 2008 fram till 2015, med ett avbrott 2012. Dock...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 501
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 131
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp