Bukefalos 28 år!

Vilken köplag gäller ?

Som då inte är av den egna uppfödningen
Det riktiga svaret var nog det som @Lobelia gav. Lagen säger att du är näringsidkare om det finns någon koppling till din näringsverksamhet. Någon koppling till avdragsrätt finns inte, och inte heller något krav på att försäljningen omfattas av hur verksamheten beskrivs. Konsumentköplagen syftar bl.a. till att kompensera ett informationsövertag.
 
Det riktiga svaret var nog det som @Lobelia gav. Lagen säger att du är näringsidkare om det finns någon koppling till din näringsverksamhet. Någon koppling till avdragsrätt finns inte, och inte heller något krav på att försäljningen omfattas av hur verksamheten beskrivs. Konsumentköplagen syftar bl.a. till att kompensera ett informationsövertag.

Vart har Lobelia svarat i den här tråden?
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 219
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 235
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik En bekant till mig har sålt sin häst i somras, en problemhästar till kraftigt reducerat pris (15.000:-) med tanke på hennes stam &...
Svar
9
· Visningar
3 828
Ekonomi & Juridik Hej. ny här . Har funderingar angående reklamation av häst. Låter ha osagt om jag är köpare eller säljare men. Hästen gårdsbesiktas UA...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
32 352
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Sulöm häst - tips
  • Skola om galoppör

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp