Vilken korkad jävla människa!!

Mirre

Trådstartare
var ute med Nallo och så kommer det nån käring med nån grå ulltuss, vet inte vad det var för ras, och hon såg att jag stod med Nallo på vägen ändå måste hon gå precis där ci går, hon hade lika bra kunnat gått på andra sidan, :mad:
så då fråga jag varför hon inte kunde gå över på andra sidan när hon såg att jag stod där med nallo.Då kläcker hon ur sig, vadå kan du inte hålla honom eller? (kaxig som fan såklart! :mad: )
Men hon ansåg att två hundar ska kunna mötas så då måste hon gå där. Klart att Nallo blev förbanand då när hon till och med stannar precis där vi står och tjabblar, till slut fick jag ropa åt henne att hon skulle gå, Nallo gick knappt och hålla :mad:
jag menar jag känner inte hennes hund och hon känner inte Nallo
det brukar gå bra bara han får sitta och titta,
och inte hundäg går precis bredvid
fattar inte vad som är så kul med att medvetet provocera.
lite hänsyn får man ju ha även om man har bra koll på sin egen hund
kan tilläggas att hon fick veta att hon var jäkligt klantig också :angel: :devil:
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

Hmm, jag anser också att 2 hundar ska kunna mötas. Finns för mig ingen som helst anledning att tvinga någon annan gå över på andra sidan. Jag tror ärligt talat inte hon medvetet försökte provocera. Varför inte skaffa bättre lydnad på din hund så du är helt säker på honom och slipper oroa dig för att möta andra människor med hund på samma sida av gatan som du är själv ? OM du nu inte litar 100 på din hund så tycker jag faktiskt du skulle gått i väg till andra sidan.
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

jo visst men lite avstånd kan man ju ha och jag tvingade inte jagfrågade hövligt, om hon då stannar precis där vi står, och börjar tjaftsa med mig är det kalrt att min hund blir förbannad.
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

Visst ska två hundar kunna mötas men det är såklart att man inte går förbi hur nära som helst. (Speciellt om den man möter talar om att man går för nära!) Det tycker jag hör till sunt förnuft.
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

Du tilltalade henne och hon stannade för att svara. Vad var det för fel i det?
Och om du vet att du har problem med din hund när du möter andra hundar, då kan väl du flytta på dig. Varför ska en person som har ordning på sin hund flytta på sig för dig?

Sen förstår jag inte det du skriver "klart Nallo blev förbannad" Varför är det klart?

Jag tycker det är lika irriterande om jag är ute och går, och möter någon som måste sätta sin hund ner för den ska titta när vi går förbi. Det om något kan göra att den andra hunden som ska gå förbi reagerar.

Sen kan jag väl iofs tycka att hon kunde gått över till andra sidan för du bad henne, men det kunde lika gärna du ha gjort om du har problem.
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

Måste erkänna att jag tar för givet att hundar ska kunna mötas på samma sida av gatan. Eftersom du bad henne tycker man väl ändå att hon kunde gjort det du bad om, men jag hade nog tyckt att om du hade problem med din hund, så är det din sak att sköta det. Var och en har ansvar för sin hund! Har man hunden med sig där man kan möta andra hundar, kan man inte gärna kräva att alla andra ska gå ur vägen när man kommer.
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

jag tycker inte att det är hennes problem att din hund blir förbannad, men eftersom du bad henne var det lite onödigt. dessutom undrar man hur rädd hon är om sin egen hund?
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

jag fick börja med min hund sittandes. att göra två saker samtidigt (gå och hålla kontakt med mig) blev lite för svårt för henne i början.
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

Kan bara hålla med om att det är ditt ansvar faktiskt. Vår hund var inte heller jätteförtjust i närkontakt med andra hundar, vilket ledde till att vi alltid var uppmärksamma vid promenader. Var det en smal trottoar så gick vi ut en bit i vägen eller över på andra sidan.
Är din hund lite nervös är det ditt ansvar och få ta lite extra jobb helt enkelt.
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

Fast lite hänsyn kan man väl visa varandra och hjälpas åt? Ser jag nån som har problem så gör jag ju allt för att underlätta för det. Behöver hunden sitta i 10 min och titta på min hund så ställer jag så klart upp om jag har tid. Vill de att vi bara raskt ska gå förbi så gör vi ju det också och ser jag att hunden är helt blockerad så tar ju jag en omväg/går i en båge så att de kan lugna hunden.

Men igår så tänkte jag bara på min egen hund. Vi mötte en hanhundsilsk schäfer som bor här borta. Han är inte ett dugg "farlig" trots att han gormar, det vet jag, han bara tar det säkra före det orsäkra iafall att jag har en hane. Men jag bara gick förbi med min lilla lort och tränade henne och stannade inte så att han fick kontrollera att det verkligen var en tik. Det får han göra när jag har den äldre med istället!
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

Du skall inte vara arg på tanten för att DU har misslyckats med träningen av DIN hund !
:devil: :eek:
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

Det är ju din hund som inte klarar av att möta andra hundar, alltså är det ditt bekymmer= du får flytta dig helt enkelt.
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

Jo, men du skriver kontakt, kontakt med dig antar jag. Det är en annan sak. Trådskrivaren skrev att hunden skulle sitta och titta. Och då tog jag för givet att det var sitta och titta på den mötande hunden.

Vet inte hur många ggr jag mött folk med hund som bara stannar och glor på mig som mötande. Ett stirrande från den hunden kan ses som hotande för min hund (beroende från det övriga av kroppspråket kanske jag ska tillägga). Nu bryr sig inte min, men det finns säkert andra som gör det.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

jag tror inte att en hund som bara sitter och tittar upplevs som särskilt hotfull, eller att hunden blir mer benägen att bli hotfull. där kommer ägarens språk in också.

i början tittade hon såklart mycket på de andra hundarna och jag fick vara glad för ett öra åt mitt håll. hon ville vara bensäker på att de inte var på väg åt vårt håll.
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

Är det inte så att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad? :smirk:

Om du nu ville att hon inte skulle gå på "din" sida av trottoaren, hade väl du kunnat gå över, för det var ju det du ville hon skulle göra?

Kan vara värt att behandla andra som du själv vill bli behandlad, vi mänskliga släktet tänker för lite på det oftast... :angel:
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

Jag tycker som många andra att det är du som har problem. Att mötas på samma sida gatan borde inte vara något problem. Om det är problem så ska ju den som har problem flytta på sig, vem säger att just den sidan var din?
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

Som jag skrev. Beroende av det övriga kroppspråket :-))
Sen tycker jag det inte verkar som trådskrivarens hund bara sitter och tittar. Den verkar göra mer än så.

Och jag tycker fortfarande det är skillnad. Du skriver "kolla så de inte är på väg åt vårt håll". Med andra ord så möttes ni inte nära, som tex en trottoar. Utan ni hade ett avstånd. Då får folk med hund glo hur mycket de vill.

Inte till just dig: Sen brukar det vara så att de som har problem blir förbannade (precis som trådskrivaren) på andra när de kommer med sina hundar.
Kan säga hur många ex som helst där folk som har jobbiga hundar svär och gormar för det kommer andra förare..Vad fan ska de gå här för mm, eller vad fan gör den bilen här i skogen. Nu kan jag ju inte släppa mina hundar...Ja, listan kan göras lång..
De blir väl nervösa för de inte ska orka hålla sin hund och skäms för sina hundars beteende. Och tycker alla ska flytta på sig när de kommer.
 
Sv: Vilken korkad jävla människa!!

Visst, hänsyn kan man visa - och jag tycker att det är kanske inte så lämpligt att klämma sig förbi på en mkt trångt ställe(ex. på buss) men varför tycker du att det bara är den ANDRA som ska flytta sig?Det är ju itne så att det är din egna privata gata, och eftersom det är DU och din hund som har problem så är det väl lämpligare om DU flyttar på dig?
Du verkar ju knappas förtjäna nån respekt alls med den attityden.

Och ja, jag har haft hund som jag fick kämpa mig blå med vid hundmöten - och hund som ignorerat andra totalt,och hund som kan passera andra utan prob, OM han håller kontakt med mig.
(så jag har erfarenhet av alla sorter)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 468
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 029
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp