Bukefalos 28 år!

Vilken mat ratar era barn?

doglover

Trådstartare
Satte prefixet på övrigt, då jag menar barn i alla åldrar. :)

Ja, frågan var ju: Vilken mat ratar era barn?

Min pappa fick ögon som såg ut så här: :eek: när jag talade om att Loke avskyr korv! All korv ratar han. Oavsett hur man lagar till den.

Pappa blev så förfärad (:rofl:) eftersom att vi är finska och finnar älskar ju korv. (och öl:angel:)

Men pappa, Loke räknas ju som svensk? NEJ! Han är finsk! Gillar du inte korv Loke?? Näpp, svarade jag då!:D
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Allt med ris - Bara samlar maten i munnen för att sedan spotta ut när munnen är full!

//Linda
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Faktiskt ingen. Saga har ibland problem med lök (älskar dock löksoppa, friterad lök samt alla maträtter där löken är väldigt finhackad) men hon smakar alltid en tugga oavsett. Engla äter allt.
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Hm Elin gillar inte mat som är ihop blandad, nu börjar det gå bättre, men tex köttfärssås var en av hennes haträtter, även om hon gärna åt torr stekt köttfärs med tomatsås brevid... Gryta är oxå sånt som hon protestera emot men där kan man ju plocka ur det hon vill ha. Hon vill inte ha sås på ris tex om jag gör stekt kyckling med ris och sås, då äter hon kyckling och ris men absolut ingen sås... Däremot Beaneise sås går fin fint, och även en del andra "fastare" såser som man kan lägga på kanten.

Fredrik avskyr mosad mat, potatismos kan nästan få honom att kräkas men annars så äter han det mesta även om han lite då och då hävdar att han inte äter den maten som serveras för dagen, varpå jag säger att han ialla fall får smaka och strax därpå slinker hela potionen ner.

Sill gillar de inte, gravad lax däremot är en favorit, fetaost älskar Elin medans fredrik är mer skeptisk.
Elin gillar oxå gröna oliver med pimento, men inte i grytor eller överhuvud taget varma eller ihop blandade med något, men står det en skål framme så skulle hon kunna äta allihopa.
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Varför säger man barnets namn när man talar om hon/han? Varför säger man inte bara min dotter/min son gillar inte detta blabla. Man säger ju inte namnet på sin sambo eller pojkvän/flickvän när man talar om denna, likaså föräldrar eller chef eller vadsomhelst.

I övrigt gillar min dotter det mesta, tror jag.
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Min dotter åt inte heller korv som liten, om det inte var prinsesskorv;) prinsesskorv är vanlig grillkorv som man snittar i båda ändar som en krona och delar på mitten innan man steker, dessa ska sedan stå upp i mos:D

Ingen av mina barn äter sill, inte heller blodpudding och korvkaka.

Idag äter min dotter ogärna kyckling även om hon av artighet försöker.
Hon äter inte ris heller om hon får välja.

Sonen är mer allätare.
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Nu ar de ju inte sa gamla annu, men korv och pannkaka ar verkligen INTE populart :crazy:
Chloe gillar potatis men det gor inte Amber. Utover det sa ater de nog det mesta. Och smakar gor de alltid, minst en tugga!
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Det enda Rasmus grimascherat när han smakat är oliver.
Korv älskar han, och hans papa brukar ha det på frukostmackan och Rasmus sitter hela frukosten "Kååååv...Kåååååv..."
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Av det vi provat hittills ratar sonen:
Pannkakor :eek:
Oliver
Champinjoner
Kokt broccoli (men broccolismak i sås är jättegott)
Grädde

Annars brås han på mamma och är en matglad typ överlag.
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Pannkakor gillar inte Loke heller.
Och inte grönsaker.
Kött är inte poppis heller.
Ägg gillar han icke.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Loke är sådan med ost!:D Får han ost på mackan, så tar han bort skivorna och käkar dom direkt. Smöret slickar han av och sen puttar han mackan mot mig och det betyder att jag ska hyvla på mer ost.:p

En gång hade han gått ut till köket öppnat kylen och tagit ut ost + hyvel. Sen tog han med sig det in till vardagsrummet dät jag tittade på TV och räckte det till mig.:love: Gullunge!
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Lyllos!:D

Helt underbar din Rasmus!:love:
Vad är det för kött? Kanske kan testa samma med Loke. Det kanske går med kyckling också? Äta sådär med benet och allt?

Loke ratar t.o.m fläskfilé:cool:
Får han mat han tycker om, äter han med god aptit. Burkmat:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Rasmus är inte så förtjust i burkmat längre, visst det går men man ser på honom hur trist han tycker det är + svårt att äta själv.
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Loke har sådana där "äta själv" bestick. Konstiga små bestick som är böjda. Det funkar bra för honom när han ska äta yoghurt, pudding, puré, gröt osv. Spiller inte alls lika mycket med dom!:)
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Varför säger man barnets namn när man talar om hon/han? Varför säger man inte bara min dotter/min son gillar inte detta blabla. Man säger ju inte namnet på sin sambo eller pojkvän/flickvän när man talar om denna, likaså föräldrar eller chef eller vadsomhelst.

I övrigt gillar min dotter det mesta, tror jag.

Antagligen för att de flesta här känner till vad varandras barn heter, hur de ser ut och vart de firat semester. Det känns konstigt att skriva "min son" när alla vet att han heter Sam. Det är nog däremot inte så många som vet vad min sambo heter, trots att det inte är hemligt.
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Elvira äter egentligen allt men i olika perioder. Men ett stort aber är att hon VÄGRAR några som helst grönsaker, hon får alltid på tallriken och smakar alla olika varje dag men de åker ut fort som attan igen. Samma med frukt, hon skakar vildsint på huvudet när man erbjuder henne. Lite äpple går att få i henne om hon får "tjyva" när jag äter eller om någon av bröderna äter så vill hon också ha. Men mixar jag frukten till en smoothie så går det ned mängder!
Just ja, hon HATAR mjölk, vatten ska det vara enligt henne!
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Hmm, det där med frukten kan jag känna igen. Nu som hyfsat vuxen alltså :o Är alls inget stort fan av frukt men i smoothie går det ner rätt mycket. (Mango, ananas, banan, jordgubbar, hallon osv.) Så länge frukten äts upp så spelar väl kanske formatet mindre roll ;)
 
Sv: Vilken mat ratar era barn?

Fattar inte "hysterin" när det gäller barn och mat...

Inga (finns givetvis undantag) barn äter grönsaker och så har det alltid varit och världen har fortfarande inte gått under.
Och är det något de inte tycker om är det väl bara att de får vara utan. Har aldrig förstått detta med att det skall trugas och hotas (inget godis om du inte äter mat) för att barn ska äta/smaka.

Men folk är ju lika panikslagna när det gäller sina djur, iaf hundar. Ojjar sig som bara den för att hunden inte ätit. Verkar hunden frisk är det väl ingenting att bry sig om.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 253
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 566
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 247
Senast: kryddelydd
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
4 060
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp