Bukefalos 28 år!

Vilken nivå är jag på?

M

marad

Hej
Ägaren till en häst som jag ev ska bli medryttare på undrar vilken nivå jag ligger på i ridningen.
Hon vill veta om jag ligger på en LB el högre, jag förstår inte vad hon menar vill hon veta om jag kan rida speciella rörelser?

Känner mig som en nybörjare :) när jag inte vet vad hon menar.

Jag har ridit i över 20 år.
 
Sv: Vilken nivå är jag på?

om du går in på stallbacken.com så hittar du olika program.
där kan du avgöra vad du kan och vad du klarar.
 
Sv: Vilken nivå är jag på?

Men hur har du ridit då? I skogen, på ridskola, hoppat, ridit western, tränat dressyr, tornerspel eller vad?
 
Sv: Vilken nivå är jag på?

Men varför frågar du inte henne vad hon menar då?
 
Sv: Vilken nivå är jag på?

LB = enkel dessyr utan några speciella rörelser. Jag tror att hon undrar om du kan rida hästen i en stadig dressyrform, och om du kan påverka den, eller om du mer "åker" häst.
 
Sv: Vilken nivå är jag på?

vad ligger man på nivå om man kan öppna, sluta, skänkelvikning i alla gångarter, galoppombyten, och ibland rida i en något stadig dressyrform?
just nu så kan jag inte få min häst att gå i form, hon är nästintill omöjlig och vill gå högt med huvudet, förra ägaren struntade helt enkelt i vad för form hon hade av den enkla anledningen att hon inte gick att få ner på tygel om man inte kämpade benen och armarna av sig i en timme.
jag har lyckats att få ner henne ca 3 gånger och då flög hon upp emellanåt. ändå så klarar hon av rörelserna ovan utan att anstränga sig märkbart.
 
Sv: Vilken nivå är jag på?

Det kanske är så att du är utbildad LA, med början mot MSV, men att hästen inte har lärt sig grunderna i dressyr ännu. Byten, sidvärts o s v kan ju även hopphästar och westenhästar även om de inte är utbildade i tävlingsdressyr.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 287
Senast: iNHALE
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
439
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
399
Senast: Nevermind
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 087
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp