Vilken ras?

jonna

Trådstartare
Jag bor på en hästgård med min mamma, pappa, 3 små syskon. På gården har vi 2 kaniner, 4 hästar, 2 hundar och 2 katter, vi ska även skaffa höns.

Min lillasyster äger ena hunden (papillon) och pappa den andra (jakthund)!

Jag är 17 år, tränar och tävlar mina hästar men jag vill ha ett djur som kan hänga med mig i stallet, tävlingar och mysa på kvällarna, då är vell en hund mest rimlig.. Men vilken ras?
  • En hund som gillar barn då jag har en lillebror på 2 år
  • Den måste gilla att vara ute
  • Jag vill helst ha en lagom stor ras
  • eller en pluttig sak som behöver kläder ;)
  • Den måste kunna gå ihop med andra hundar (beror såklart på individen men menar att rasen brukar gå ihop med andra hundar)
Har funderat på en sankt bernhard eller en liten prazsky krysarik.

Vilken hundras tycker ni låter bra?

Vet inte vilket forum jag skulle ha detta i men hoppas jag är rätt :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 999
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 634
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 667
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp