Bukefalos 28 år!

Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

tanten

Trådstartare
En hel del bokstavskombinationer på bilarnas reggskyltar är ju censurerade redan - sånt som kuk etc.

Men det finns ett gäng kvar som jag inte vill ha.

Såg nyligen en TPL. I min värld var det vårdslang för demens - Tomtar På Loftet. På jobbets parkering står en PMS.

Jag skulle inte heller vilja ha en sprillans ny bil med BEG, Eller en GUL, FUX, VIT där färgen inte stämmer.


Vilka skyltar har ni sett och vilka vill ni ha resp. inte alls ha?
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Jag bryr mig inte, men min mamma hade för längesen en bil med BUP. Det var lite lustigt.
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Som sportnörd skulle jag ha svårt för DIF HIF MFF tex ;)

Vore kul med ngt "riktigt" ord annars.. Varför inte WOW eller BUU, ja jag är lättroad hehe.
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Jag mötte en röd sportbil i lördags i Småland som ståtade med registreringsskylten ORGASM. Visserligen fick den mig att brista ut i gapskratt men jag skulle verkligen inte vilja ha den! :D
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Vill inte ha KKK. Har sett några stycken.

Tycker att JUL är lite mysigt, speciellt om bilen är röd (har sett en röd saab). Kanske inte så roligt hela året runt i och för sig...;)
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

En hel del bokstavskombinationer på bilarnas reggskyltar är ju censurerade redan - sånt som kuk etc.

Men det finns ett gäng kvar som jag inte vill ha.

Såg nyligen en TPL. I min värld var det vårdslang för demens - Tomtar På Loftet. På jobbets parkering står en PMS.

Jag skulle inte heller vilja ha en sprillans ny bil med BEG, Eller en GUL, FUX, VIT där färgen inte stämmer.


Vilka skyltar har ni sett och vilka vill ni ha resp. inte alls ha?

Min blivande bil heter SUO ....och det är nästa suomi ..som jag är :)

vet inte spec nåt jag inte vill ha
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

För ett tag sedan såg jag en som hette CUM. Förstår inte hur det kan ha släppts igenom.

På vår parkering finns det en bil som har SBS som i min värld betyder skit bakom spakarna. Kan inte vara kul att åka omkring med.
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

En orange gammal bil som knappt såg laglig ut hade regnr FET för många år sedan..den var riktigt risig och ur klev en bastant dam!

Jag provkörde en bil med reg ONS en gång, kändes också sådär ;)
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Den absolut bästa jag sett satt på en fyrhjuling. EEK :D
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

TKS och RSM är två regnr som jag inte vill ha...det är jobbförkortningar på mitt jobb och jag vill helst inte ha det på min bil :p
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

TAF känns för mig alltid ganska märkligt som skyltkombination, eftersom det i mitt yrke är en vedertagen förkortning för brottet tillgrepp av fortskaffningsmedel (oftast då bilstöld).

GOD reagerade jag lite extra på när jag låg bakom en sådan skylt medan min senaste varulvslek pågick. :D
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

*KL*

Med tanke på att jag just nu utbildar mig till socionom skulle ju SOC kunna passa ;)
GMU och GMO skulle jag klara mig utan :D
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

KKK finns inte som registreringsskylt. Den är till och med med som ett av exemplen bland transportstyrelsens undantagna registreringsskyltar :)

I så fall finns det inte nu. Men det var inte så gräsligt länge sedan jag såg en bil med KKK faktiskt. Kanske det har ändrats nyligen?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp