Bukefalos 28 år!

Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

fast det är ju en -78 :a
Å förresten spelar det väl ingen roll vad det är för årsmodell.

KKK*** finns som registreringsnr. Jag tycker nog att man kan kolla fakta innan man är tvärsäker, speciellt när det är så lätt att kolla :angel:
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Kan tänkas vara vår bil du såg:)
Händer lite då och då att den fotas av bakomvarande bilar...

Men för alla som har en önskan om att äga en bil med detta intressanta reg nr, kan jag glädjande nog meddela att den råkar vara till salu;)

Haha! Förstår att ni vill sälja den! :D

Den här bilen såg jag i Stockholm söderort. Tror det var en liten vinröd bil. Och ja jag fotade den! :D
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Vår bil heter ULF och det passar honom jättebra! :)

Mamma hade tidigare en bil som hette POP, det var också lite käckt.
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Nä, då var det inte våran. Vår plåt är utplockad 2011 så inga planer på censur där inte;)

Det intressanta är att vissa omedelbart snappar upp det och inser det lustiga i regnr, medan andra inte fattar ett dugg:)
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Nice, så kan vi cruisa tillsammans ;)

Hahaha - man cruisar inte så mycket med en Volvo BM 500

volvo-bm-500,fc5097e4.jpg


:D :D :D
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Å Ä Ö förstår jag varför de inte är med, men varför inte I och V? :o
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Tror det har att göra med att de är svåra att urskilja enkelt - att de lätt "flyter ihop" med andra bokstäver, men jag kan också vara ute och cykla :D

*KL*

Så för ett tag sedan en bil med reg. "BILSKATT" :D
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

KL

PMS har jag haft på bilen! :D Min kompis höll på att skratta ihjäl sig varje gång hon såg mig i bilen. Gissa vilka bokstäver hennes nya bil hade på plåtarna några år senare? :p
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

kl

Jag vet inte om någon har nämnt något om tyska registreringsskyltar, men där kan man bygga ihop en hel del roligheter!:rofl:
Har kort på sexy, fag, ful, fis, bond, boob osv osv.
Man kan kombinera så otroligt mycket beroende på vart du bor:D
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

*kl*

Var en i stallet som hade RAK på sin bil, där skylten hängde snett :D. Det tycker jag var lite kul :)
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

*kl*

Skulle inte heller vilja ha STC, finns en sån i stan. Min bil heter SRA, gissa vad jag heter :D?
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Varför W och inte V? Man tycker det borde vara tvärtom med tanke på hur ofta bokstäverna används i språket... Å, Ä, Ö förstår jag dock :p
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

KL

Sambons lastbil har PMP***, vilket kanske inte är så märkvärdigt men han går numera under smeknamnet "pimp". :p
Min f.d svåger hade MEZ*** på sin BMW. Inte heller så roligt kanske. Och bara häromdagen såg jag "MANNENS" och undrade genast vart "KVINNANS" var? :)
Finns många roliga skyltar och några mindre roliga som jag helst inte vill ha..
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

KL

Pappa hade en sportbil med massor av hästar som hette TAM. Hans jobbebil hette RAR.

Exet hade en bil som hette BBB, låter kanske inte så kul men bilen var otroligt extremt ful och dessutom diarrébeige så om man frågade någon om de visste vad BajsBruna Bettan var så visste väldigt många direkt vilken bil man syftade på.

En bekant hade en bil som hette COC, under plåten satt dessutom en dekal med "Kuken står". Den bilen hade inte jag velat ha iallafall!

För ett tag sedan så var det en facebookvän som delade en bild med två bilar parkerade bredvid varandra, den till vänster hette KNU, den till höger hette LLA
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

KL

När jag gick på mellanstadiet passerade jag en parkering påväg till skolan. På denna parkering bodde tre likadana bilar, en hade FEL, en hade FUL och en hade HEL på regskylten. Bilarna stod ofta parkerade bredvid varandra :p

Mina bilar är sjukdomsförföljda...på min förra bil hade jag BSE (galna kosjukan)
Nuvarande bil har ALS (muskelsjukdom)

Mamma har haft en orange bil som hette GUL.


sen vill man väl inte köpa en ny bil som har BEG, eller köpa en bil (av annat märke än just BMW) som har BMW på skylten...
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

kl

Vi har haft en TAX, vilket var väldigt lustigt då jag precis innan vi fick den hade grinat konstant i säkert en vecka över att mamma och pappa inte ville köpa en hund till mig, så kommer pappa hem, skitstolt, med vår nya Tax.

Sen har vår senaste bil samma första siffror i reg.skylten som vi har i vårt hemtelefonnummer! O_o Alltså, bilen heter xxx 246, vårt telefonnummer är xxxx-246xx

Min farmor hade ONT på sin bil, så hon lyckades tackvare reg.skylten alltid parkera på handikappsparkeringen trots att hon glömt sitt "parkeringsbevis" :D -"men jag lovar, jag har parkeringsbevis för att få parkera på handikapp, se, jag har till och med fått en specialreg.skylt!"
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Här i byn kör det runt en röd liten bil med RAP som reg.

En kompis hade KAX på sin förra bil, en annan hade ESS och en tredje kompis hade xxx112 på sin bil och jag själv har haft xxx911! ;)
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

*kl*

I Göteborg finns det en polisbil som har BUS.

Jag har haft AMF (amfibiefordon) på min Land Rover Defender med snorkel.

När jag jobbade på ett travstall så hade en tränare MUA på bilen och KOO på släpet.
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Å förresten spelar det väl ingen roll vad det är för årsmodell.

KKK*** finns som registreringsnr. Jag tycker nog att man kan kolla fakta innan man är tvärsäker, speciellt när det är så lätt att kolla :angel:

Jag tycker också att man bör kolla fakta innan man uttalar sig, och det var precis det jag gjorde.

Det här var min fakta, som jag tycker kan räknas som ganska "tvärsäker":

http://transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/DYR-GUB-REA--USH---tillbaka-i-cirkulation/

"Transporstyrelsen undantar generellt kombinationer av fem olika anledningar [..] förkortningar av vissa organisationer tex ETA, KKK, BSS."

Även här är KKK med: http://transportstyrelsen.se/Global/Press/Registreringsskyltar.pdf

Sen har alldeles uppenbarligen någon gjort en miss och de finns ändå. Men det gör inte regeln mindre existerande för det :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp