Bukefalos 28 år!

Vilken stallhyra känns rimlig?

JDFJ

Trådstartare
Hur resonerar ni när ni med eget stall sätter era stallhyror?
Vad ingår?

Vad tycker ni hade varit en rimlig hyra för en box i mindre stall (4 boxar), uppvärmd sadelkammare, ridbana, fina ridvägar, 1km till ridhus, 4km till centrum, sommarbete ingår, bra rasthagar.
In och utsläpp + 12-15kg hö om dagen ingår. Fri tillgång i slowfeeder i hagen.
Krafftfodergiva morgon och kväll i box.
En helgjour (lör-sön) i månaden (utsläpp).
 
Sv: Vilken stallhyra känns rimlig?

Den typen av plats kostar mellan 1500:- o 2000:- i mina trakter.
Räkna vad foder mm kommer att kosta dig, kolla upp vad stall i området tar.
 
Sv: Vilken stallhyra känns rimlig?

1500 känns lite väl billigt kan jag tycka, iaf om det ska vara mer än bara jobb med att ha inackorderade.
 
Sv: Vilken stallhyra känns rimlig?

Som sagt, jag skrev vad stallen här tar inte vad ta skulle ta.
Jag betalar 2k för fullskötsel med ridbana, ridhus, mockning, foder, rubbet helt enkelt.
 
Sv: Vilken stallhyra känns rimlig?

Hur resonerar ni när ni med eget stall sätter era stallhyror?
Vad ingår?

Vad tycker ni hade varit en rimlig hyra för en box i mindre stall (4 boxar), uppvärmd sadelkammare, ridbana, fina ridvägar, 1km till ridhus, 4km till centrum, sommarbete ingår, bra rasthagar.
In och utsläpp + 12-15kg hö om dagen ingår. Fri tillgång i slowfeeder i hagen.
Krafftfodergiva morgon och kväll i box.
En helgjour (lör-sön) i månaden (utsläpp).

Jag tycker att en rimlig hyra är det som täcker dina kostnader plus ger dig en liten vinst.
Du ska ju inte gå med förlust, eller jobba gratis.
 
Sv: Vilken stallhyra känns rimlig?

Jag kommer snart att hyra ut box i mitt stall. Det kommer att ingå 10 kg hö, 5 balar torv, alla in och utsläpp plus fodringar. Dessutom gratis passning när man åker bort (detta för att jag kommer att behöva hjälp ibland när jag är bortrest). Ridbana finns på gården och gräshagar. 500 meter till ridhus.
Jag kommer att ta 2600 för det. Mitt stall ligger väldigt nära två stora tätorter.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 056
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 193
Senast: Cambrie
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 359
Senast: Ajda
·
Anläggning Hej! Kollar bara av ren nyfikenhet om ni skulle stalla upp i ett stall som tar som mitt i pris. Om ni skulle vilja att något mer ingick...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 984
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp