Bukefalos 28 år!

Vilket ha på dagis?

Mirre

Trådstartare
Vad är bäst och ha på dagis eg.
Overall eller täckjacka/byxor?

Tänker att Isak ska kunna leka och ha sig oavsett väder och det ska inte vara allt för bökigt för personalen vid blöjbyte, på och avklädnad osv.
Hur hade ni gjort?
 
Sv: Vilket ha på dagis?

Förra året körde Rasmus overall + galonbyxor när de var blött.
I år kör han fleesefodrat regnställ, byxa + jacka tills de blir dags för overall.

Overall går ju supersnabbt att ta på och av. Dessutom går det utmärkt att byta blöja med overall. Går inte det är overallen för tight i grenen och säkert inte speciellt bekväm att leka i heller.
 
Sv: Vilket ha på dagis?

Overall. Det blir inte kallt mellan byxa och rygg. Lätt att lära sig själv att sätta på. Bekvämt, inte hårt i midjan.

Bor man i södra Sverige är fodrat galonställ bäst just nu (tycker jag) då slipper man galonisar utan på. Tyvärr finns det mest i tvådelat :( Två gånger har jag sett fleecefodrade regnoveraller. Vår son har tvådelat fodrat regnställ i brist på annat. Då använder jag ofta body under.
 
Sv: Vilket ha på dagis?

Overall. Det blir inte kallt mellan byxa och rygg. Lätt att lära sig själv att sätta på. Bekvämt, inte hårt i midjan.

Bor man i södra Sverige är fodrat galonställ bäst just nu (tycker jag) då slipper man galonisar utan på. Tyvärr finns det mest i tvådelat :( Två gånger har jag sett fleecefodrade regnoveraller. Vår son har tvådelat fodrat regnställ i brist på annat. Då använder jag ofta body under.

Ha! Då har jag lyckats fånga en dyrgrip ;). Köpte fleecefodrad regnoverall på Karlssons i förrgår för 249 kr. Nu går ju inte Ludde på dagis än, men den blir nog användbar ändå. Jag köpte 86-92, vilket fortfarande är stooort men ändå fungerande, men den fanns i större storlekar oxå. TROR jag har sett liknanade på Lindex, men ska inte svära på det.
 
Sv: Vilket ha på dagis?

Riktigt bekvämt att ha. Som nu när det är blött och sandigt och ett par plusgrader hos oss. En vanlig overall måste ju bli dålig av allt tvättande..?
 
Sv: Vilket ha på dagis?

Kallt mellan byxa och rygg ? Våran har för tillfället jacka/byxor, men hennes täckbyxor går låångt upp på ryggen och är ett par av hängselmodell. Har aldrig sett någon annan variant än hängseltäckbyxor.
 
Sv: Vilket ha på dagis?

På vårat dagis får man ha vad man vill. Blöjbyte sker när dom kommer in ( har dom bajsat är det ju annat, men händer sällan) och då åker ju ändå kläderna av ändå...eller hur tänkte du ? Att dom ska in och kolla lite då och då i blöjan ? dom är ju inte ute i massor av timmar direkt så man behöver byta i tid och otid menar jag.
 
Sv: Vilket ha på dagis?

Vi har använt overall sedan någon månad tillbaka. Känns som det är ett måste här på västkusten i snålblåsten.

Dagmammorna här är ute väldigt mycket och har inga problem med blöjbyte med overall. Men de föredrar att man har vanliga blöjor och inte up and go.

Sen tvättar jag inte overallen så ofta. Den blir ju lika skitig när den används nästa gång.
Fast när hon rullat runt i leran i skogen åkte den i tvättmaskinen. ;)
 
Sv: Vilket ha på dagis?

Beror lite på var ni bor. Här i norr känns det dock som att i november köper man knappast ett fleecefodtrat regnset...så jag antar att ni bor söderöver.

Jag bor i norr och har alltid kört med Reimas overaller på barnen när de varit under fem år. En overall är ju smidig för personalen att dra på och ta av (även för barnen). Reima är väldigt bra mot väta och vind, även kyla. När det inte är minusgrader och inte snö (ev. snöslask) är allvädersstövlar (tex Viking har bra varianter) superbra. De är både varmfodrade och skyddar mot väta. De är dessutom lätta att ta på.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 248
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Som rubriken säger, finns det porr som är producerat på ett sätt som inte är "skadligt" för de som gjort den? Jag kan ärligt säga att...
2
Svar
33
· Visningar
3 034
Senast: Sel
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 666
Senast: Elendil
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 098
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp