Bukefalos 28 år!

Vilket hjälpmedel?

gul_zebra

Trådstartare
Jag var precis ute och gick och hittade en lång jäkla rullator. Tyvärr var jag inte så smart att jag fotade, men jag blir ändå nyfiken på vad sjutton det är jag hittat? Tänk rullator framtill, men den har som ståyta bakåt och sen kommer hjulen, alltihop väldigt svängbart. Lite som en mer rörlig spark på hjul liksom. Rejäl pjäs som kändes klumpig och svårmanövrerad, vilket förvisso kan bero på bristande luft i däcken och bristande skills från min sida, men känns inte som nånting en skröplig tant på 90+ går runt med om vi säger så. Ett hjälpmedel är det ju däremot uppenbart.
Vad har jag hittat? :confused:
 
Jag var precis ute och gick och hittade en lång jäkla rullator. Tyvärr var jag inte så smart att jag fotade, men jag blir ändå nyfiken på vad sjutton det är jag hittat? Tänk rullator framtill, men den har som ståyta bakåt och sen kommer hjulen, alltihop väldigt svängbart. Lite som en mer rörlig spark på hjul liksom. Rejäl pjäs som kändes klumpig och svårmanövrerad, vilket förvisso kan bero på bristande luft i däcken och bristande skills från min sida, men känns inte som nånting en skröplig tant på 90+ går runt med om vi säger så. Ett hjälpmedel är det ju däremot uppenbart.
Vad har jag hittat? :confused:
En spark-rullator?
Är alltså en form av rullator. 🙂
 
4199210_1.jpg
 
Vanliga sparkcyklar har jag också sett, men det var väl inte det som beskrevs? Sparkrullator måste väl vara en sådan? Har heller aldrig sett.

Jag höll precis på att ställa följdfrågan om varför man hellre har en sådan modell än en vanlig sparkcykel?
190-75-sparkcykel_esla_3300.jpg
Den modellen känns ju mycket rejälare än den andra. Bättre hjul och handtagen lägre ned. Kan dessutom användas till en vanlig rullator, vilket den andra inte kan.
 
Den modellen känns ju mycket rejälare än den andra. Bättre hjul och handtagen lägre ned. Kan dessutom användas till en vanlig rullator, vilket den andra inte kan.
Men den måste vara så stor att den blir ohanterlig så fort du inte är ute och promenerar på gatan? Måste inte de som använder den antingen klara gången inne antingen på egenhand eller med andra smidigare hjälpmedel ändå?
En utomhusmodell ser mer ut åt detta hållet. Lika robust. Tycker den verkar tryggare att styra med.

f18b5803-f542-4fc4-a0bf-47afedbff983_large.jpg
 
Varför sitter handtagen på rullatorer så långt ner? Tycker alla gamla går helt böjda för att nå handtagen. Ser väldigt oskönt ut.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad nynnar ni på?
  • Stänger du toalettlocket?
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp