Bukefalos 28 år!

Vilket sadelmärke??

P

Pyrusan

Vad skulle ni rekommendera för dressyrsadel till en normalbred häst med något lång manke och helst ska bommen vara "utbytbar" (kommer inte på ordet) då han har en förmåga att bredda/ändra sig lite som han vill... :angel: :crazy:
 
Jag har haft en jätte bra dressyr sadel en gång en County vet inte om den kan fås med ställbar bom men den formade sig bra efter hästen och var otroligt skön att rida i.
 
Min häst har rak rygg & hög & lång manke, på honom passar iallafall Globus sadlar..vet att dom har en dressyrsadel för ca 10 000 kr med utbytbara koppjärn.
Lycka till!
 
En Jensensadel, som du kan få måttbeställd tilll både hästen och dig själv! Där kan bommen lätt ändras, om hästen blir smalare eller bredare. Eller om du skaffar en annan häst. :)

Immer
 
Jag har faktiskt fått tipset om Jensensadel förut av en duktig tjej. Men har inte klurat ut vart dessa sadlar säljs?? :confused:

Alla tre: Tack för tipsen! :bow:
 
Har en cuonty som jag bara älskar,den är luft fylld under och formar sig efter hästen och det är guda skön att rida i.Klart kanon att tatsa på.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
420
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
690
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
915
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 015
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp