Bukefalos 28 år!

Vilket sidepull skall jag välja?

Spirit

Trådstartare
Jag tänkte utbilda min valack med ett sidepull & har hittat 2 stycken som passar min plånbok på B**jes

frågan är, vilket skall jag välja?

Ett bettlöst träns och kan även användas som ett kapson.


Och ett riktigt sidepull
 
Troligtvis slutar det med att du ändå köper en "riktig" kapson.

Jag hade valt att köpa ett side-pull och sen efter ett tag en kapson.


Jag tycker i alla fall att de kapsoner som bara är en läderrem inte funkar så bra. De har en tendens till att glida och ge lite diffusa signaler.

Det var min synpunkt på det hela. :D
 
Jag skall köpa en riktig ridkapson senare. Kostnadsfråga oxå. Tänkte försöka hitta begagnat.
Tänkte mest på bettlösa tränset som gick att använda som kapson oxå. Men det riktiga ser bättre ut
 
Jag har det rena sidepullet och är mycket nöjd med det. "Bitless bridle" är jag inte så imponerad av, tycker det ger för många och för motsägelsefulla signaler plus att det drar ihop munnen på hästen när man tar i båda tyglarna.
 
Tack för svaret, då blir det Sidepull för våran del.

Skickar iväg beställningen.

Hälsningar lättad Spirit
 

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Takire
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
466
Senast: hamilton1
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När en sökning görs med hjälp av förstoringsglas-ikonen uppe till höger på sidan har jag nu ändrat så att resultaten sorteras efter hur...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Roliga saker som barn säger
  • Hiss och diss del 5
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp