Bukefalos 28 år!

Vilket täcke ska jag ta?

P

ponnydamen

En liten fråga...

Pålle ska tävla snart och jag funderar kring att täcka henne efter noggrann rykt dagen innan. På så vis skulle hon kunna gå ute istället för att stå kvar inne för att hålla sig ren. Fö en riktig skitgris ute, rullar jämnt i gegga.

Hon var klippt enbart fram men det har växt ut fint och i övrigt är hon lurvig. Sist jag körde henne i kärra så tog jag på tunt svett-täcke (fleece verkade något varmt) och tunt (lite fodrat) regntäcke. Hon verkade inte för varm vid framkomst utan precis som innan vi åkte.

Det jag undrar nu är vad ni tror är det lämpligaste att sätta på henne om hon ska ut i hagen igen? Tunt regn-täcke, något mer under eller vintertäcke?

Kanske ska jag bara skita i det hela och greja med henne i sista stund istället?
 
Sv: Vilket täcke ska jag ta?

Jag tycker du ska gå upp tidigare på morgonen och rykta innan avfärd istället. Mycket enklare. Ett täcke kan gå sönder, eller åka av på annat sätt, och det täcker inte ben och huvud heller.

/M
 
Sv: Vilket täcke ska jag ta?

Om hon är en smutsgris så kommer hon lyckas smutsa ner sig i alla fall, så räkna med att gå upp lite tidigare. ;)
 
Sv: Vilket täcke ska jag ta?

Om hon är en smutsgris så kommer hon lyckas smutsa ner sig i alla fall, så räkna med att gå upp lite tidigare. ;)

Det får bli så. Jag får nog finputsa och grejsa på morgonen.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en unghäst på 3år hemma. Våran första vinter närmar sig, hon är sedan innan van vid att alltid ha täcke på sig efter sept...
2
Svar
21
· Visningar
3 231
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej! I min stallplats ingår inte täckesbyte. Så jag vill för enkelhetens skull ha samma täcke ute och inne på min häst i höst och i...
Svar
18
· Visningar
4 067
Senast: mackan
·
Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 179
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 782
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp