Bukefalos 28 år!

Vill börja tävla!

G

gullnosan

Jag och min kompis börjar bli sugna på att tävla. Men eftersom att vi inte har någon transport så är det ju svårt att komma iväg!
Är det någon som har några bra tips för hur man kan träna inför tävling? Finns det kanske några program man kan öva på hemma som inte är allt för kompliserade?
Och vad är det för höjder som gäller på blåbärshoppning för A och D ponny?
Vad är lägsta höjden för en A ponny i hopptävling??
 
Sv: Vill börja tävla!

Blåbärhoppningar bestämmer klubbarna höjderna själva. Det kan vara allt från bom på marken och uppåt.

LD för A-ponny är 50 cm.
 
Sv: Vill börja tävla!

man kan hyra lastbil det gör ngra i klubben när dom ska i väg då e de chaför och allt jätte bra fast de kan bli dyrt (ungäfår som att låna en transport + bensin och att du har chafför)

LD e 50 för A ponny som starcraft säger och sen för att räkna ut vad de e för D Ponny tar du och lägger på 10 cm för varje kategori altså A - 50 B - 60 C - 70 D - 80 och i lc så lägger man på 10 cm i gen

hoppas det löser sig för er
 
Sv: Vill börja tävla!

tack så mkt för hjälpen..!
ja... det blir ju lätt lite dyrt att hyra..
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: zarmino
·
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 699
Senast: vilde
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 060
Senast: Mirtai
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 191
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp