Bukefalos 28 år!

vill ej ha halt stallgolv...

Empalie

Trådstartare
Ok är i fäd att bygga stall. Ska gjuta plattan snart och snickaren som ska göra det ville gärna ha förslag på hur man fixar med golvet för det inte ska bli så halt innan det bränt;-) Kan ngn ge lite steg för steg info, vore tacksam. Vill ha ett stallgolv som inte blir för halt för hästarna men inte för svårt att sopa.
 
Sv: vill ej ha halt stallgolv...

Ok är i fäd att bygga stall. Ska gjuta plattan snart och snickaren som ska göra det ville gärna ha förslag på hur man fixar med golvet för det inte ska bli så halt innan det bränt;-) Kan ngn ge lite steg för steg info, vore tacksam. Vill ha ett stallgolv som inte blir för halt för hästarna men inte för svårt att sopa.
Jag kan inte säga helt exakt steg för steg, men vårt golv sopades med en piasavakvast kors och tvärs innan det brunnit klart. Det gjordes för 8 år sedan och har inte varit halt (klart, med isstyltor i hovarna på vintern finns det väl inte något vettigt som stoppar halka förutom spångång).
 
Sv: vill ej ha halt stallgolv...

Sopat med en kvast innan det var färdigbrunnet som även ovan skrev . Inte halt ;)

Mia
 
Sv: vill ej ha halt stallgolv...

Ruggade ytan i cirklar med putsbräde, gjordes innan plattan var färdig.
 
Sv: vill ej ha halt stallgolv...

De som gjöt vårt golv hade vattnat på med slang så att vattendropparna gjorde ytan rugglig utan att rugglorna är vassa.
 
Sv: vill ej ha halt stallgolv...

På ett ställe jag var hade de rullat mönster i betongen det blrv jättefint. Här hemma använde jag en upp och nervänd kratta när vi gjöt för att jämna till betongen med blev ett litet vågmönster som blev kvar när betongen stelnade och brann;)
 

Liknande trådar

Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
696
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
504
Senast: MiaMia
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Stereo
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 655
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp